پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

قزوین، میزبان رخدادهای فرهنگی - هنری خیابانی

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر از برگزاری رخدادهای فرهنگی - هنری خیابانی در اعیاد مخلف سال خبر داد.

وی در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی با تمرکز بر برگزاری جشن نیمه شعبان گفت: یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی شهرداری قزوین افزایش سطح برگزاری رخدادهای خیابانی در مناسبتهای مختلف ایام سال است.

وی افزود: تلاش داریم تا با برگزاری رخدادهای فرهنگی- هنری خیابانی شور و نشاط اجتماعی بیشتری را در سطح شهر حاکم کرده و با کمک حلقه های میانی سطح مشارکت های مردمی را در برگزاری این رخدادها افزایش دهیم.

اللهیاری بیان کرد: "جشن بزرگ پیامبر مهربانی" یکی از اقدامات فرهنگی خوبی بود که در سطح شهر قزوین برگزار شد و مجموعه‌های مختلف مردمی در این برنامه شرکت داشتند و نگاه ما این است که اجرای رخدادهای فرهنگی از این قبیل در نیمه شعبان، عید غدیر و سایر مناسبتها تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: همواره در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی شاهد برگزاری برنامه های مختلف در سطح مساجد، منازل، هیئت ها و کانون های فرهنگی و هنری هستیم که اقدام ارزشمندی است اما ما به دنبال اثرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی با بهره‌مندی از مشارکت مردمی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: قطعا ایجاد دغدغه مندی در بین آحاد جامعه نسبت به احوالات همسایگان، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، دستگیری از نیازمندان و خانواده های کم برخوردار به ویژه در مناسبتهای خاصی همچون نیمه شعبان علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی موجب تاثیرگذاری فرهنگی و معنوی بالا و ارتقای سطح انسجام و همدلی در جامعه می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن خیابانی چند کیلومتری در عید غدیر سال گذشته تهران با مشارکت همه مجموعه های مردمی گفت: اولویت ما حمایت، مساعدت و پشتیبانی از طرح های این چنینی است و در این راستا انتظار داریم مجموعه های فرهنگی، طرح ها و ایده های خلاقانه و جذاب خود را برای اجتماع بزرگ جشن خیابانی مردم قزوین در نیمه شعبان پیشنهاد دهند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط