پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۳۰

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين خبرداد:

توزيع متوازن خدمات و اتمام پروژه هاي نيمه تمام از اولويتهاي شهر در سال 94

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به سياستهاي اعلام شده شورا به شهرداري براي تدوين بودجه سال94، گفت: توزيع متوازن امكانات و خدمات و توجه به اتمام پروژه هاي نيمه تمام از مهمترين اولويتهاي شهرداري در سال جديد بوده و بنا به تأكيد شورا برخي پروژه هاي كم هزينه و ضروري كه در بودجه لحاظ نشده مانند تأكيد بر احداث بوستانهاي كوچك مقياس در دستور كار قرار مي گيرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي صادقي نياركي با اشاره به روند بررسي بودجه سال 94 شهرداري قزوين كه هم اكنون در دستور كار شورا قرار دارد، افزود: به دليل استفاده درست از زمان در بررسي كدهاي بودجه در موعد مقرر و انجام تخصصي امور، هريك از كميسيونهاي شورا در حوزه وظايف و مسئوليتهاي خود، بررسي بودجه را در دستور كار قرار داده است.

وي تصريح كرد: در جلسات بررسي بودجه كه در شرف پايان است، تمامي اعضاي كميسيونها به همراه مديران و مسئولين بخشهاي مختلف شهرداري حضوري فعالانه دارندو رديفهاي بودجه به صورت همزمان پس از تأييد كميسيونها در صحن علني مطرح و مورد تصويب قرار مي گيرند.

اين عضو شورا با بيان اينكه روند بررسي بودجه امسال تجربه موفقي به شمار مي آيد، تصريح كرد: پيش بيني مي شود با توجه به مسيري كه در پيش گرفته شده است، زودتر از موعد مقرر بررسي بودجه به اتمام برسد.

صادقي نياركي در ادامه با تأكيد بر دست يابي مديريت شهري به درآمد پايدار، اظهار داشت: تقويت امر سرمايه گذاري مهمترين اقدامي است كه مي تواند شهرداري را به سمت دست يابي به منابع درآمدي هميشگي سوق دهد.

سخنگوي شورا اضافه كرد: بخش عمده درآمد پايدار شهرداري ناشي از خدمات سازمانها به شهروندان و اخذ عوارض نوسازي است و در اين راستا، سياستهاي تشويقي به نحو مطلوبي مي تواند مشاركت شهروندان را در پرداخت به موقع عوارض ارتقاء دهد تا در پايان، سطح كيفي و كمي خدمات و رفاه عمومي ارتقاء پيدا كند.

اين عضو شورا با تأكيد بر اينكه بايد شرايط براي مشاركت فعالانه شهروندان با شورا و شهرداري فراهم شود، افزود: ايجاد امكانات رفاهي و اجتماعي براي شهروندان همراه با تحقق اهداف و سياستهاي تعيين شده، گام مهمي در راستاي دست يابي به شهري ايده آل با شهروندان شاداب و با نشاط خواهد بود.

وي همچنين با تأکيد بر توجه به معماري ايراني و اسلامي در ساخت و سازها و سيما و منظر شهري يادآورشد: با توجه به اينکه دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در قزوين واقع شده و کهن شهرمان تاريخ ديرينه اي در فرهنگ اسلامي و ايراني برخوردار است، مي طلبد که در معماري به سابقه فرهنگي و مذهبي توجه کنيم.

صادقي تصريح کرد: منظر شهري که پيرو شاخصه هاي اسلامي و ايراني باشد از نقش مهمي در آرامش روحي و رواني شهروندان برخوردار است و مي تواند زندگي شهري را بهبود بخشد.

وي تأکيد کرد: نبايد بگذاريم که الگوهاي غربي که با هويت ايراني و اسلامي ما سازگاري ندارد بر معماري ديرينه ما غلبه کندو شرايط مي تواند طوري ادامه داشته باشد که حتي معماري ديگر کشورها در اختيار اصالتها و فرهنگ ديرينه اسلامي و ايراني قرار بگيرد.

پايان پيام/1180/بهمن93

تصاویر مرتبط