شنبه ۱۳۹۳/۱۲/۰۲

رئيس كميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيدکرد:

راستي آزمايي طرح هاي ترافيكي و اجراي ماندگار آنها در صورت كارايي و رضايت مردم

رئيس كميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: براي اجراي درست و بي نقص طرح هاي ترافيكي در دراز مدت و ايجاد شرايط مناسب براي عبور روان و آسان سواره و پياده و دسترسي هاي مناسب، لازم است كه ابتدا و در اولين قدم طرح ها به صورت آزمايشي اجرا و سپس با كمترين خطا با درنظر گرفتن رضايت مردم، به شكل دائمي در شهر ماندگار شوند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري با تأكيد بر ساماندهي وضعيت عبور و مرور شهر قزوين، به ويژه در محدوده مركزي، يادآورشد: با توجه به اينكه در بافت مركزي و قديمي شهر، عرض معابر وسيع نيست و نمي توان طرح هاي شاخص ترافيكي در آن محدوده اجرا كرد، شهرداري با نظارت شورا برنامه هايي تدوين كرده تا در مسيرهاي اصلي و شاخص دسترسي ها آسانتر شود.

اشدري مسير دروازه رشت تا چهار راه وليعصر را يكي از مهمترين مسيرها برشمردو تصريح كرد: اگر طرح هاي ترافيكي مناسبي براي مسير نامبرده تدوين شود، دو نقطه كليدي و محوري شهر به يكديگر متصل خواهند شد.

رئيس كمسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر يادآورشد: ايجاد خطوط اتوبوس و ميني بوس تندرو در اين مسير مي تواند تأثيرگذار باشدو تا حد زيادي موجب عدم استفاده شهروندان از خودروهاي شخصي شده و ترافيك را در شهر كاهش مي دهد.

اين عضو شورا در ادامه با بيان اينكه تأمين فضاي پاركينگ عمومي در مسيرهاي دسترسي از نكات قابل توجه به شمار مي آيد، يادآورشد: اين مهم مي تواند به ساماندهي و جهت دهي خودروها كمك كرده و مسير روان و امني را براي خودروها به وجود آورد.     

اشدري با تأكيد بر اينكه رضايت مردم مهمترين اولويت در اجراي هر طرحي است، ادامه داد: همراهي مردم در اجراي هر طرحي موجب موفقيت طرح و ترسيم آينده اي درخشان براي آن مي شودو اگر شهروندان از ابتدا در جريان امور باشند اين همراهي دوچندان مي شود.

پايان پيام/1182/بهمن93

تصاویر مرتبط