شنبه ۱۳۹۴/۰۱/۱۵

نايب رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر قزوين:

ساخت مسکن، کار مسکن سازان حرفه اي است

نايب رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: ورود شهرداري به عرصه ساخت و ساز مسکن، به صرفه و صلاح اين ارگان نبوده و نيست چراکه ماهيت وظايف شهرداري در حوزه ساخت و ساز خلاصه نشده و کار تخصصي شهرداري نيست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ محمدرضا صديقي با اشاره به رکود در بخش ساخت و ساز مسکن که امروزه شهرداري ها با آن مواجه هستند، افزود: ورود شهرداري به بخش ساخت و ساز مسکن در سال 94 به شکل مشارکتي و با نظارت و برنامه ريزي دقيق تر صورت بگيرد تا با خسارت مواجه نشويم.

صديقي تصريح کرد: همانطور که عطر فروشي کار عطار و طلافروشي کار زرگر است، شهرداري نيز بايد در راستاي وظايفي که برايش تعريف شده گام برداردو ساخت مسکن حرفه اين ارگان نيست.

وي با تأکيد بر اينکه شهرداري از مدتها قبل با عدم ورود به بخش ساخت و ساز نبايد موجب بروز التهاب در بازار مسکن مي شد، ادامه داد: اين اقدام شهرداري حتي موجب نوسان و عدم تعادل در تراز بازار مي شود، چراکه احداث مسکن کار مسکن سازان حرفه اي است که به توانمندي و رونق اقتصادي اين بخش

صديقي با اشاره به خسارتهايي که ناشي از اجراي پروژه هايي در بخش مسکن به شهر و شهرداري وارد آمده است، افزود: اگر مديريت و نظارت شهرداري در اين بخش اعمال مي شد، شايد ضرر شهرداري در حوزه ساخت و ساز به حداقل ممکن مي رسيد.

 نايب رئيس کميسيون عمران شوراي شهر يادآورشد: مقابل ضرر را از هر جايي بگيريم به طور حتم به منفعت دست خواهيم يافت و در اين بخش، مي توان راهکارهاي عقلاني و منطقي را براي اجرا در دستور کار قرار داد.

پايان پيام/1232/فروردين94

تصاویر مرتبط