یکشنبه ۱۳۹۴/۰۱/۱۶

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

يکي از دستاوردهاي همدلي دولت و ملت رونق در چرخه اقتصادي است

رياست شوراي اسلامي شهر قزوين با تأکيد بر هرچه پربارتر برگزاري جلسات شوراي شهر در سال 94 گفت: اگر همدلي و همزباني بيش از پيش بين اعضاي شورا، نهاد شورا با مجموعه شهرداري و ديگر دستگاهها به وجود بيايد به طور حتم فرمايش رهبري در مجموعه شهر قزوين در مسير مطلوب قرار گرفته و به اميد خداوند نهايي خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ عباس ظاهري در اولين جلسه شوراي شهر در سال جاري افزود: آغاز سال جديد و فراهم شدن فرصتي دوباره براي خدمت گزاري به مردم را بايد بسيار مغتنم برشمردو با برنامه ريزي و تلاش جدي بتوان نگراني هاي موجود بر سر پيشرفت شهر را از پيش رو برداشت و جبران کرد.  

رياست شورا با اشاره به شعار امسال که از سوي مقام معظم رهبري امسال را سال دولت و ملت، همدلي و همزباني ناميدند، اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبري در اين پيام اشاره داشتند، دولت به عنوان کارگزار ملت و ملت به عنوان کارفرما در اين نامگذاري مطرح مي شوندو اميدوارم دولتمردان وظايف خود را به خوبي در قبال خداوند و بندگان آنها به درستي انجام دهند.

ظاهري در ادامه با تأکيد بر اينکه نزديک ترين راه به خدا محبت اهل بيت(ع) و خدمت به مردم است، يادآورشد: مسئولان در هر جايگاه و مقامي که هستند بايد الگويي براي خدمت به مردم براي خود داشته باشند، آنها با برنامه ريزي درست مي توانند به قول معروف ماهيگيري به مردم ياد دهند به طوريکه آنها را از نظر اقتصادي و درآمدي به خودکفايي مطلوب برسانند.

وي با اشاره به نوروز امسال که با ايام فاطميه آغاز شد، بيان کرد: تقارن سال جديد با ايامي که به نام حضرت زهرا (س) بانوي دو عالم نامگذاري شده را مي توان براي عزت و سربلندي ايران اسلامي به فال نيک گرفت.

اين عضو شورا خاطرنشان کرد: منش، زندگي، رفتارو سيره دخت مکرم پيامبر اسلام(ص) الگويي ارزشمند براي مسلمين و به خصوص بانوان به شمار مي آيدو بايد در سال جديد بيش از گذشته به اين ارزشهاي والا پايبند بود.  

ظاهري به 12 فروردين ماه، ديگر مناسبت مهم نوروز اشاره کردو گفت: ملت ايران در اين روز بزرگ، انقلابي را با رأي 2/98 درصدي خود به ثبت رساندند که در 22 بهمن ماه به پيروزي بزرگ رسيده بود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد با گراميداشت هر چه مطلوبتر 12 فروردين ماه، اين روز را از مظلوميتي که در تقويم شمسي دارد خارج نماييم، افزود: جمهوري اسلامي ايران در اين روز بزرگ، ماندگاري هر چه تمامتر خود را با رأي همه مردم در روستا و شهر بدست آوردو پس از اين رخداد، رسانه هاي دنيا به شکل مهم و گسترده اي بدان پرداختند.

ظاهري خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران ميراث ارزشمندي است که نه فقط براي ايرانيان و بلکه تعلق به تمامي مسلمين و مردم جهان دارد، بنابراين بايد اين موهبت را حفظ کنيم و به شکل شايسته اي تحويل آيندگان دهيم.

رياست شورا همچنين با اشاره به نتايجي که در مذاکرات هسته اي لوزان سوئيس به همت تيم مذاکره کننده هسته اي ايران در 9 روز گفت و گوي فشرده ديپلماسي بدست آمده، تصريح کرد: بازتابهاي مذاکرات هسته اي نشان مي دهد مذاکرات به جمع بندي اوليه رسيده است و اين مهم، ناشي از همت و تلاش تيم ايران بدست آمده است.

وي با ابراز تأسف از اينکه ايران براي دست يابي به حق مسلم خود بايد امتيازاتي به طرف مقابل بدهد، ادامه داد: شرايط در عرصه جهاني با نقش آفريني قدرتهاي بزرگ و زورگو به گونه اي پيش مي رود که قانون بين المللي مدون و اثرگذاري براي برابر دانستن حق همه کشورها وجود نداردو اين جاي تأسف دارد.

ظاهري با ابراز خرسندي از اينکه مباحث انرژي هسته اي در مسير نهايي شدن قرار گرفته است، افزود: براي دست يابي به حق واقعي و مسلم خود تا پايان مذاکرات که 10 تير ماه به نتيجه نهايي مي رسد تيم مذاکره کننده ايران که در صف مقدم اين تلاش قرار دارند بايد تلاش مستمر و هدفمندي داشته باشند و ملت نيز آنها را همراهي کنند.

وي همچنين در ادامه جلسه رهنمودها و راهبردهاي کاري شورا در سال جديد را براي اعضاء بازگويي و تشريح کردو گفت: انشاء اله در سال جديد دقيق تر به مسائل ورود پيدا کنيم تا بتوانيم به صورت تخصصي موضوعات را پيش ببريم و نمايندگان شورا در بخشهاي مختلف حرف شورا را بيان کنند.

شوراي شهر تبلوري از همدلي و همراهي ملت و دولت است

احد چگيني رئيس کميسيون املاک شوراي شهر نيز با اشاره به شعار امسال يادآورشد: شوراي شهر به عنوان تبلور و عصاره اين پيام شاخص و ارزشمند محسوب مي شودو اميدوارم در سال جديد در سايه تعامل سازنده با استانداري محترم و تحقق رسالتها و وظايف ذاتي، رضايت بيشتر شهروندان را رقم زند.

وي همچنين با اشاره به نتايج بدست آمده در مذاکرات هسته اي تصريح کرد: تيم مذاکره کننده ايران با رهبريت محمد جواد ظريف وزير امور خارجه توانستند بار ديگر براي ايران عزت و افتخار کسب کنندو نقش محوري علي اکبر صالحي در مذاکرات هسته اي که اهل قزوين نيز هستند بسيار ارزشمند است.  

ايران در مذاکرات هسته اي توانست در جهان نقش آفرين باشد

علي صادقي نيارکي ديگر عضو شورا ضمن تبريک سال جديد گفت: اميدوارم در فرصت به وجود آمده بتوانيم دين خود را نسبت به مردم ادا کنيم و امانتدار خوبي براي آنها باشيم و ضمن تبعيت و الگو قرار دادن پيام رهبري به عنوان نمايندگان مردم در شورا، براي حل مشکلات آنان بيش از گذشته بکوشيم.

رياست کميسيون اداري و مالي با اشاره به خروجي مذاکرات هسته اي و نتايج بدست آمده بيان کرد: براي ما ايرانيان جاي بسي مباهات است که کارشناسان و نمايندگان جمهوري اسلامي طي چندين ماه مذاکره با قدرتهاي بزرگ دنيا، نظرات و خواسته هاي ملت و دولت ايران را به جهانيان اعلام کردندو در عرصه بين المللي تأثيرگذارو خبرساز شدند.

وي ضمن تشکر و قدرداني از زحمات تيم مذاکره کننده ايران، گفت: نمايندگان کشورمان در شرايط سختي توانستند در برابر قدرتهاي برتر دنيا نتايج مهمي را به نفع کشورمان بدست آورند، ضمن اينکه بايد تلاشهاي کارشناسان دولتهاي قبل را نيز مورد توجه قرار داد چراکه آنان نيز در اين دستاوردها نقش دارند.

شورا پاي کار است تا براي مردم انجام وظيفه کند

فرج اله فصيحي رامندي رئيس کميسيون خدمات شهري نيز گفت: اميدوارم در سال جديد به نحو احسنت و شايسته براي مردم انجام وظيفه کنيم تا خاطره خوشي براي آنها به يادگار بماند.

پايان پيام/1238/فروردين94

تصاویر مرتبط