سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۲/۰۱

در راستاي همسويي و همدلي بيشتر صورت گرفت؛

ديدار رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با مدير کل جديد کتابخانه هاي استان

رئيس و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين جهت تبريک براي انتصاب مدير کل جديد اداره کل کتابخانه هاي استان و همسويي و همدلي بيشتر نهاد شورا با اداره کل کتابخانه هاي استان، با مهدي رمضاني ديدارو گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ عباس ظاهري رئيس شوراي اسلامي شهر در جلسه ديدار با مهدي رمضاني مدير کل جديد نهاد کتابخانه هاي استان و بازديد از روند اجراي امور در اين ارگان، ضمن ابراز خرسندي از اين انتصاب شايسته در مديريت کتابخانه هاي استان، به ماهيت برنامه ها و فعاليتهاي فرهنگي اشاره کردو گفت: بروز و ظهور نتايج حاصل از اجراي برنامه هاي فرهنگي بر خلاف حوزه اي مانند سرمايه گذاري بسيار زمان بر و دير بازده است.

وي با بيان اينکه حوزه فرهنگي بسيار وسيع و مظلوم است، تأکيد کرد: مديران و متوليان فرهنگي براي اجراي امور و تلاش در رابطه با تحقق اهداف و مأموريتهاي ذاتي دستگاه مربوطه علاوه بر تجهيز شدن آنها به سلاح مديريتي، بايد از ويژگي هاي خاصي نيز برخوردار باشند تا بتوانند در اين عرصه مطالبات فرهنگي را محقق ساخته و پاسخ قانع کننده براي آنها داشته باشند.

رياست شورا همچنين بر آمادگي نهاد شورا در راستاي اجراي قانون و اختصاص نيم درصد از درآمدهاي مستمر شهرداري به نهاد کتابخانه هاي استان اعلام آمادگي کرد.

***

فرج اله فصيحي رامندي رئيس کميسيون خدمات شهري شورا با اشاره به اجراي طرح کتابخانه هاي متفرقه و شخصي در کشور تأکيد کرد: مي توان با مديريت هماهنگ در اجراي اين طرح در قزوين براي تغيير در وضعيت مطالعه شهر تلاش کرد. 

***

مهدي رمضاني مدير کل نهاد کتابخانه هاي استان در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از توجه شورا به مقوله فرهنگ و اينکه در نهاد شورا کميسيون تخصصي فرهنگي براي پرداخت ويژه به اين بخش در شهر قزوين گفت: اجراي پروژه هاي فرهنگي و عمراني در اين بخش با مشارکت شورا، شهرداري و نهاد کتابخانه هاي استان از مقوله هاي مهمي است که مي توان از ظرفيت دو طرف براي اجراي برنامه هاي مهم بهره برد.

وي در ادامه گزارشي از روند اجراي برنامه ها و امکانات سخت افزاري و نرم افزاري مجموعه تحت مديريت خود ارائه دادو گفت: دسترسي آسان مردم به کتاب و افزايش سرانه مطالعه شهروندان، عدم اکتفا به بودجه دولتي و هچنين راه اندازي انجمن خيرين کتابخانه ساز نيز مي تواند مهم باشد.

پايان پيام/1254/فروردين94

تصاویر مرتبط