پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

فرج اله فصيحي رامندي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد:

براي دست يابي به جايگاه اصلي شوراها به زمان بيشتري نياز داريم

اگرچه امروزه حاکمان انتخابي بر سر کار مي آيندو مدت زمان معيني در قدرت قرار دارند ولي روحيه عدم تمرکز ندارندو خواستار کسب تماميت قدرت و حاکميت هستند، بنابراين تصور مي کنم به زمان بيشتري نياز داريم تا بتوانيم امور شورايي و جمعي را در عمل به سرانجام برسانيم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج اله فصيحي رامندي عضو شوراي اسلامي شهرمان ضمن تبريک فرارسيدن هفته شوراها به جايگاه و اهميت بالاي شوراها در کشور و اختصاص هشت اصل از قانون اساسي و قوانين مجلس شوراي اسلامي به شوراهاي شهر، شهرستان، بخش و روستا اشاره کردو افزود: با اين وجود در قانون شوراها مصوب سال 75 اين پارلمان محلي به جايگاه واقعي خود دست نيافته و متأسفانه همان اختيارات محدود نيز در عمل اجازه اجرا داده نشده است.

وي فرهنگ حکومتي کشورمان را از گذشته تا به امروز به صورت متمرکز و حاکميت مقتدر تعريف کردو گفت: از زمانيکه پادشاهان و سلاطين قدرت را در دست گرفته و دولتها شکل شکل گرفتند، تمرکز حکومتي همچنان در فرهنگ ما جاي خود را بدون دخالت مردم پيدا کرد.

وي تصريح کرد: شوراها ضمن توجه به تمامي ابعاد شهر، رشد و توسعه آنرا بايد مدنظر قرار دهندو به تمامي مناطق به صورت يکسان توجه کرده و علاوه بر هماهنگي با شهردار منتخب خود، چتر حمايتي را از مديريت شهر بر ندارندو شهردار نيز با شورا هماهنگ باشدو نسبت به اجراي مصوبات اهتمام ورزد.

رئيس کميسيون خدمات شهري شورا تعامل و هماهنگي را از عوامل موفقيت شوراها برشمردو افزود: شورايي در شهر و يا روستا موفق است که تمامي اعضاء در اتخاذ تصميم، پيگيري و نظارت با يکديگر هماهنگ باشندو اين امر محقق نخواهد شد تا زمانيکه همه اعضاء به منافع عمومي و پيشرفت و توسعه شهر و روستا بيش از هر چيز ديگري اهميت دهند.

فصيحي رامندي از ديگر عوامل موفقيت شورا را تعامل و همکاري با دستگاههاي اجرايي، مسئولين و مديران استاني دانست و گفت: اگر شوراي شهر يا روستايي بخواهد در کار خود توفيق بيشتري داشته باشد، بايد هماهنگي و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گفته رياست کميسيون خدمات شهري شورا تعامل با مردم، ارتباط مستمر با نخبگان، انديشمندان و اقشار آگاه جامعه از ديگر عوامل موفقيت و توانمندي شوراهاست چراکه با ارتباط با مردم مي تواند نقش اصلي خود يعني واسطه بين دولت و ملت را ايفا کندو مشکلات و نارسايي هاي اجتماعي را شناخته و ضمن انتقال به حاکميت تصميمات لازم را اخذ نمايد.

وي در ادامه با اشاره به پاي گذاشتن شوراها در چهارمين دوره کاري خودو گذشت حدود دو سال از اين اتفاق، يادآورشد: قطعا تجربه 14 ساله گذشته مي تواند نقشه راهي براي آينده باشد و از ابتداي شوراي چهارم چند اصل را با همکاري اعضاء درميان گذاشته و اتفاق نظر داريم.

اين عضو شورا توجه به امور فرهنگي را از اولويتهاي شورا دانست و گفت: معتقديم در کنار فعاليتهاي عمراني که در چند سال گذشته شتاب بيشتري گرفته بايد امور فرهنگي نيز تقويت شودو با نگاه ويژه به مناطق کمتر توسعه يافته و تاريخي شهر، افزايش امکانات خدماتي و ورزشي و توزيع متوازن و عادلانه خدمات در دستور کار قرار بگيرد.

فصيحي رامندي يکي ديگر از وظايف شوراها را نظارت بر امور شهر، شهرداري و سازمانهاي تابعه عنوان کردو افزود: در سال جاري طبق تصويب شورا اين نظارت در قالب کميسيونهاي تخصصي و متناظر شورا انجام خواهد شدو به عنوان نمونه در سال جاري کميسيون حقوقي علاوه بر انجام وظايف روزمره، شفاف سازي و تبيين وضعيت سهام شهرداري در شرکتها و سازمانهاي مختلف را در دستور کار خود قرار داده پيگيري خواهد کرد.

وي در پايان هدف شورا را در توسعه شهر، معرفي تاريخ و تمدن اين شهر، ارتقاء جايگاه آن در سطح ملي و معرفي آن به هموطنان کشورمان برشمردو گفت: تلاش داريم تا بتوانيم زندگي توأم با امنيت، آرامش روحي و رواني را براي شهروندان فراهم کنيم.

اين عضو شورا در پايان ارتقاء فرهنگ شهرنشيني، نظم پذيري و قانونگرايي را از جمله برنامه هاي جاري و آينده شورا دانست و اظهاراميدواري کرد: اين مهم با همکاري و مشارکت مردم شهرمان افزايش بيشتري پيدا کند.

 پايان پيام/1259/ارديبهشت94

  

تصاویر مرتبط