پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۱۷

محمدرضا صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيدکرد؛

"شوراها" نشاندهنده اثرگذاري مردم بر زندگي خود

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي، شوراهاي شهر و روستا همگي نشاندهنده اين موضوع است که قانونگذار تلاش کرده مردم در عرصه هاي مختلف زندگي از حيات تا ممات خود اثرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ محمدرضا صديقي ضمن گراميداشت هفته شوراها و با اشاره به تأکيد قرآن کريم مبني بر اينکه انسانها در همه عرصه ها و امورات زندگي خود مشورت را مدنظر خود قرار دهند، افزود: جمهوري اسلامي به حق يکي از دموکراسي ترين کشورهاست که در قوانين و به ويژه قانون اساسي به مشارکت مردم در تمامي عرصه ها تأکيد دارد.

صديقي با اشاره به اصول 100 تا 108 قانون اساسي در رابطه با شوراها و اينکه اصول مربوطه مشارکت مردم را در صحنه هاي مختلف بيان مي کند، افزود: ما بايد به قانون احترام گذاشته و يقين داشته باشيم که به نفع بشر بوده و براي زينت زندگي بشري تعريف شده، بنابراين ضمن اجراي آن جهان گلستان مي شود، ولي هنوز برخي به قانون يقين ندارند.

به گفته وي شوراهاي اسلامي شهر شکل گرفتند تا بتوانند همه مشکلات مردم را در سطح مديريت شهري مرتفع سازندو در برخي موارد که نقص قانون و يا دستورالعمل وجود داردو نيازمند رفع مشکلات قانوني است تا مديريت متحد شهري بتواند با سرعت بيشتري تحقق يابد.

وي با تأکيد بر اينکه اگر همه نهادها براي ارائه خدمات به مردم گام بردارند تمامي مشکلات ما به حداقل مي رسد، افزود: اگر همه دستگاههاي متولي طبق قوانين و شرح وظايف خود گام بردارند مشکلات به حداقل ميرسد.

اين عضو شورا با انتقاد به اينکه عده اي به نهاد شوراها اعتقادي ندارند، بيان کرد: اين تفکر آنها که گاها رسانه اي شده و به شکل عمومي اعلام مي شود، با نظر ديدگاه اعتقاد يافته در نظام جمهوري اسلامي ايران در تناقض است.

وي راهکار افزايش کارآمدي و اعتقاد به نهاد شورا را در پذيرفتن قانون، حرکت بر ريل قانون و شورايي عمل کردن دانست و ادامه داد: شکل گيري مديريت متحد شهري و مشارکت دستگاههاي خدمات رسان در اين چرخه بسيار مهم است و بهتر و روانتر مي توانند خدمات دريافت کنند و به عنوان نمونه اگر بتوانيم شبکه خدمات رساني در اين چرخه شکل دهيم به مديريت متحد شهري بسيار نزديک شديم.

اين عضو شورا در بخش بعدي سخنان خود با تأکيد بر اينکه عمده تلاش شوراي شهر قزوين در ارائه خدمات مناسب به مردم خلاصه شده، ادامه داد: ساماندهي ورودي هاي شهر يکي از مقوله هاي مهمي است که با توجه به اينکه دستگاههاي ديگري غير از شورا و شهرداري تصميم گير در اجراي آن هستندو در کميسيون ماده پنج نيز مورد موافقت و يا مخالفت قرار دارد.

وي توجه به فرهنگ غني اسلامي و ايراني، توجه به زير ساخت هاي گردشگري و تبديل قزوين به مقصد گردشگري، حفظ باغات سنتي و تأمين آب آنها، تلاش براي افزايش پروژه هاي سرمايه گذاري و دست يابي به درآمدهاي پايدار، توجه به بافت سنتي و فرسوده شهرمان، توجه به مبلمان شهري و توسعه فضاي سبز و رونق در حوزه گردشگري و تفريحي، توسعه متوازن در شهر، احداث تقاطع هاي غير هم سطح براي رونق در حوزه عبور و مرور و ديگر اقدامات و برنامه ها را از جمله سياستها و برنامه هاي اصلي شوراي شهر برشمردو از اعلام آنها به شهرداري براي اجرا خبر داد.

پايان پيام/1263/ارديبهشت94

      

تصاویر مرتبط