یکشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۲۷

در ديدار سردار شاهرخي با مجموعه شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد شد؛

شوراها تبلوري از حضور مردم در تعيين سرنوشت خويش هستند

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: نهاد شوراها تبلوري از حضور پرشور مردم در تعيين سرنوشت خويش بوده و مي توانند در تمامي عرصه ها نقش آفرين باشند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ همزمان با نهم ارديبهشت ماه مطابق با سالروز گراميداشت شوراها سردار شاهرخي فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) به همراه جمعي از فرماندهان سپاه با رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين ديدار و گفت و گو کردند.

سردار شاهرخي فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در اين ديدار ضمن گراميداشت هفته شوراها و تبريک اعياد ماه رجب اظهارداشت: شوراها در نظام جمهوري اسلامي ايران، تبلوري از اثرگذاري مردم در سرنوشت خويش هستند.

وي منتخبين مردم در شورا را افرادي صالح و با صلاحيت دانست و گفت: توانمندي شوراها در پرداختن به مسائل اجتماعي، شهري، خدماتي، رفاهي و حتي اعتقادي، سياسي و فرهنگي جامعه بسيار مهم است چراکه در فرمايشات رهبر کبير انقلاب و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اختيارات وسيعي را براي شوراها درنظر گرفته شده است.

سردار شاهرخي همچنين تصريح کرد: خدماتي که به واسطه تلاش شوراي اسلامي شهر با مشارکت شهرداري در قزوين رخ مي دهد، بسيار مهم بوده و در بالندگي و توسعه اين کهن شهر تأثيرگذار است.

نهاد شورا و نيروي مقاومت سپاه نمادي از واگذاري امور به مردم هستند

عباس ظاهري رياست شورا ضمن تبريک فرارسيدن ماه رجب و ميلاد امام جواد (ع) تقارن اين ديدار با روز ميلاد امام جواد (ع) را موجب مسرت و خشنودي مجموعه شوراي اسلامي شهر قزوين برشمردو با اشاره به فرموده امام راحل مبني بر اينکه "اگر سپاه نبود کشور هم نبود" تأکيد کرد: سپاه و بسيج همواره با هدايت و رهبري امام راحل، کشور را از بحرانهاي مختلف نجات داده اندو اين دستاوردها به پاس زحماتي است که سرداران و فرماندهاني همچون سردار سليماني و شهيدان بابايي، حسن پور و شيرودي بوده که فرماندهان سپاه به نحو شايسته اي از آنها الگو گرفته اند.

ظاهري همچنين نهاد شوراي اسلامي شهر قزوين را برخوردار از آزادگان، فرماندهان و جانبازان دوران جنگ تحميلي دانست و گفت: انصافا تمامي اعضاي شوراي شهر خوش فکر و پويا هستندو با همدلي و همزباني شهرداري را در انجام وظايف محوله ياري مي رسانند.

رياست شورا ضمن گراميداشت هفته شوراها افزود: بنيانگذار انقلاب در سال 58 و بلافاصله پس از پيروزي رهبر و ملت در برابر رژيم ستمشاهي دستور تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نهاد شوراها را صادر مي کنند که اين نشان مي دهد از نگاه امام براي تأمين امنيت و آسايش مردم و نيز اداره امورات و اختيارات محلي در سراسر کشور از درون مردم بايد نهادهايي مثل سپاه و شوراها تشکيل شود.

ظاهري با بيان اينکه در نگاه آن رهبر بي همتا و هشيار تمام امورات مردم بايد به خود آنها واگذار مي شد، اظهارداشت: اين اقدام نشان دهنده اهتمام و اعتماد امام به توانمندي مردم خويش بود، در حاليکه در تمام دنيا اداره هر کشور پس از تغيير دولت و حکومتي به واسطه حکومت نظامي اداره مي شود، در ايران رهبر انقلاب فرمان اداره کشور بدست مردم را صادر مي کند.

****

در ادامه جلسه اعضاي شوراي شهر نيز صحبتهاي خود را بيان کردند، محمدرضا صديقي در اين ديدار با تأکيد بر اينکه لباس پاسداري يادآور خوبي ها و پاکي هاست، افزود: بايد قدر و ارزش اين لباس آسماني دانسته شود چراکه يادگار کساني است که از تمام زندگي و هستي خود در راه انقلاب گذشتند تا اين کشور اسلامي پاي برجا و مستحکم باقي بماند.

علي فرخزاد با تأکيد بر اينکه وجه تشابه شوراي شهر و سپاه در اجراي برنامه ها و سياست گزاري هاي فرهنگي زياد است، گفت: با توجه به تأکيد رهبر معظم انقلاب در توجه مردم به سبک زندگي اسلامي و ايراني، سپاه و شوراي شهر مي توانند با تعريف مباني مشترک در بسياري از موضوعات فرهنگي و به خصوص فرهنگ شهروندي تأثيرگذار باشند.

وي خود ابتکاري در تدوين و به سرانجام رساندن موضوعات فرهنگي را از ضروريات برشمردو افزود: تلاش قزوين در اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و اهتمام در استمرار و به سرانجام رساند آنها مي تواند قزوين را به الگويي شاخص در کشور تبديل کند.

حسين صلح جو در سخناني با تأکيد بر ارزش و جايگاه والاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب افراد و مجموعه هاي مهمي اجراي برنامه هاي فرهنگي را در دستور کار خود قرار دادند ولي هنوز به نتيجه مطلوب دست نيافتيم و بنابراين حرکت بزرگي لازم است تا تحولي بزرگ حاصل شود.

وي استفاده از توانمندي و ظرفيت سپاه و بسيج به عنوان تشکل مردمي براي اجراي برنامه هاي فرهنگي را مؤثر دانست و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از ديگر مقوله هاي همکاري شورا و شهرداري اعلام کرد.

فرج اله فصيحي رامندي با اشاره به جايگاه بالاي سپاه در نظام جمهوري اسلامي، حرکت در مسير سپاه و بسيج را موجب بصيرت و روشنايي انديشه برشمردو افزود: فرامين امام راحل و مقام معظم رهبري در عصر حاضر فصل الخطابي است که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيش از هر جاي ديگر با اهتمام تمام مورد اجرا قرار مي گيرد.

مريم نخستين نيز در سخناني ضمن اينکه مردان سپاهي را از نام آوران و ثابت قدمان مسير حق و حقيقت دانست و گفت: بر تن نمودن لباس سپاه سعادت مي خواهد که خداوند به هر فردي اين نعمت را ارزاني نمي دارد که اميدواريم شوراي شهر قزوين از پيشتازان و ادامه دهندگان مسير اين بزرگواران باشند.

حسين غياثوند سپاه را بازوان ولايت فقيه و متصل به سرچشه نور برشمردو افزود: به فرموده امام راحل "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" بايد تأکيد کرد که تأثيرگذاري سپاه در عرصه هاي مختلف مشهود، ملموس و گسترده است.

وي با بيان اينکه سطح همکاري شورا و سپاه در عرصه هاي مختلف مي تواند افزايش يابد، گفت: اين همکاري در شورا و مديريت شهري ضمن اجراي پروژه هاي مختلف عمراني و شهرسازي ايجاد شده که اميدواريم بتوانيم از ظرفيت مهندسان بسيجي بيش از گذشته بهره ببريم.

سيد کاظم مجابي نيز از رشادتهاي مهم سپاه و بسيج در دوران پس از پيروزي انقلاب گفت و عنوان کرد: شورا و مديريت شهري از اين آمادگي برخوردارند تا با تعامل سازنده و کارآمد با مجموعه سپاه در حوزه هاي مختلف عمراني، فرهنگي و اجتماعي بهره مند شود.

حکمت اله داودي نيز با تأکيد بر اينکه گفتن از فرهنگ ايثار و شهادت و ترسيم جان فشاني مردان سپاه و بسيج در عرصه هاي مختلف و ميدانهاي نبرد بسيار کار سخت و دشواري است، اظهار اميدواري کرد: قدم گذاشتن در راه حق و کسب رضايت خداوند مهمترين رکني است که به واسطه پيروي از راه درست و منطقي حاصل مي شودو با تعامل و همفکري نهادها مي توان با سرعت مطلوب تري به نتيجه رسيد.

پايان پيام/1280/ارديبهشت94

 

 

تصاویر مرتبط