دوشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۲۸

در نشست با خانواده شهداء و ايثارگر شوراي اول تا چهارم مطرح شد؛

بايد قدردان رشادت و پايداري خانواده شهداء، جانبازان و ايثارگران بود

همزمان با گراميداشت هفته شوراها نشست صميمي رياست، اعضاي شورا و شهرداري قزوينبا خانواده شهداء و ايثارگران دوره هاي اول تا چهارم شوراها در تالار مردم شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ عباس ظاهري رياست شورا در اين نشست بهره مندي شورا از رزمندگان، ايثارگران و جانبازان را موهبت و عنايتي از سوي خداوند متعال دانست و گفت: از زمان شکل گيري شوراي اسلامي شهر قزوين همواره افرادي در آنها عضويت داشتند که يا خود در جبهه هاي حق بر عليه باطل حضور داشتندو يا عضوي از خانواده آنها از شهداء، ايثارگران و جانبازان بودند.

وي خاطرنشان کرد: اولين و دومين دوره از شوراي اسلامي شهر قزوين عضويت تأثيرگذارو ارزشمند سيد صادق سياهپوش از رزمندگان جنگ تحميلي و برادر شهيد بزرگوار را شاهد بوديم و شوراي سوم نيز از حضور محمد حسين خاکساران از مبارزان و جانبازان انقلاب، صديقه حکمت همسر شهيد بابايي، مرحوم سياهکالي مرادي از آزادگان کشورمان و حامد کبودوند برادر شهيد بهره مند بود.

ظاهري همچنين از مرحوم باقري که رياست شوراي شهرستان قزوين را نيز بر عهده داشتندو از ايثارگران هشت سال دفاع مقدس به شمار مي آمدند نيز به نيکي ياد کرد.

رياست شورا همچنين از مرحوم سياهکالي مرادي به شکل ويژه ياد کرذو افزود: "جايگاه ايشان در شورا از يادها و خاطره ها فراموش نمي شود، پس از رحلت اين آزاده بزرگوار کتاب خاطراتشان از دوران جنگ به يادگار مانده تا وقتي اين کتاب را مي خوانيم به خود آييم که اين عزيزان کجا و امثال ما کجا؟"

ظاهري همچنين شوراي چهارم را نيز از وجود آزادگان و جانبازان دوران جنگ بي بهره ندانست و فرج اله فصيحي رامندي، محمدرضا صديقي و حسين صلح جو منفرد را از يادگاران دوران جنگ تحميلي برشمرد.

وي شجاعت، رشادت، تحمل و پايداري خانواده هاي شهداء، جانبازان و ايثارگران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سالهاي کنوني را بسيار ارزشمند برشمردو مقام و جايگاه آنان را بسيار والا برشمردو تأکيد کرد: بايد قدردان زحمات مادران، همسران و فرزندان فرماندهان و نام آوران جبهه حق بر عليه باطل بود.

در ادامه جلسه سيد صادق سياهپوش در سخناني با ذکر خاطره اي از برادر شهيد خويش و قرائت بخشي از وصيت نامه وي اظهارداشت: رسالت تمامي شهداء پيروزي انقلاب بودو اين هدف والا موجب پايداري و تداوم آرمانهاي انقلاب اسلامي ايران گرديد.

وي با اشاره به مهمترين دغدغه هاي رهبري که همواره آنان را به مسئولان توصيه مي کردند، بيان کرد: اشتغال، معيشت مردم و جلوگيري از هزينه هاي اضافي از مهمترين توصيه هاي معظم له محسوب مي شود که بايد مورد توجه قرار بگيرد.

در ادامه جلسه فرزند مرحوم باقري ضمن گراميداشت مقام و جايگاه شهداء، جانبازان و ايثارگران خاطره اي از پدر خويش روايت کرد، همچنين فرج اله فصيحي رامندي، محمدرضا صديقي، علي صادقي نيارکي، فاطمه اشدري، شهلا عطايي و شهردار قزوين صحبتهاي خود را بيان کردند.

لازم به ذکر است در پايان اين برنامه از ميهمانان حضور يافته در جمع تقدير و قدرداني شد.

پايان پيام/1285/ارديبهشت94          

تصاویر مرتبط