دوشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۰۱

در راستاي تعامل و همفکري بيشتر انجام شد؛

نشست مديرکل راه و شهرسازي استان با پارلمان محلي و شهردار قزوين

حضور مدير کل راه و شهرسازي استان و شهردار قزوين در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين با هدف تعامل و همفکري براي حل مشکلات کلان و تأثيرگذار شهر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ عباس ظاهري رياست شورا در اين جلسه با بيان اينکه در طي گذشت 16 سال از عمر شوراها اولين باري است که مديري سرزده و غافلگيرانه قصد حضور در جلسه شوراي شهر را داشته، افزود: با استناد به حديث قدسي، خداوند اقوامي را ياري رسانده و برکت مي دهد که نسبت به يکديگر همدلي، انس و الفت داشته باشند، حتي اگر اين قوم از کافرين باشندو در مقابل، بر قومي که مؤمن بودندو نسبت به يکديگر کينه و دشمني داشتند بلاهايي نازل نموده است.

وي بر اساس اين حديث بر ضرورت ايجاد همدلي و مودت در بين مديران تأکيد کردو متذکر شد: همدلي ميان انسانها و به ويژه مسئوليني که حل مشکلات مردم در گرو تعامل، برنامه ريزي و تصميم گيري آنان است از ضروريات بوده و اين زماني از اهميت بيشتري برخوردار مي شود که پاي حق و حقوق مردم در ميان باشد.

ظاهري پرهيز از بخشي نگري را رمز پيشرفت امور برشمردو ادامه داد: در شوراي دوم بر اساس تعاملي که بين شورا و شهرداري با اداره کل شهرسازي به وجود آمد توانستيم شهرک مينودر و پونک را به محدوده خدماتي شهر وارد کنيم، درست است که شهرداري در قبال اخذ مبلغ کمتري از مبلغ پيشنهادي وظيفه تعيين شده خود را انجام داد، ولي نفع شهر حاصل شد.

وي با تآکيد بر اينکه بايد قانون همه يا هيچ را کنار بگذاريم و بر نفع عمومي اهتمام ورزيم، افزود: اگر در راستاي خدمت رساني به مردم و انجام وظايف محوله تنها در انديشه دست يابي به معدل 20 قدم برداريم، چه بسا اقدامي انجام نداده و به نتيجه ايده آل نزديک نشويم، پس بايد کار را پيش ببريم تا حتي اگر معدل کاري ما 14 نيز شد، بدانيم که در راه حل مشکلات قدم برداشته ايم و حتي به نتايجي رسيديم.

رياست شورا در ادامه با اشاره به مشکلات و موانعي که شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور در رابطه با تصويب بالاي اتوبان، شهيد انصاري شرقي، ورودي ها و بارانداز قزوين به وجود آورده، ادامه داد: پافشاري غيرمنطقي دستگاههاي داخلي، موجب قفل شدن و عدم پيشرفت امور شهر مي شود، بنابراين مدير دستگاهي روند ناخواسته را به وجود آورده بايد بداند به همان اندازه که پاسخ گوي مدير مجموعه خود است به همان  اندازه پاسخگوي مردم شهر نيز مي باشد.

وي با تأکيد بر اينکه از قزوين بايد از سوي مديران استان صداي واحدي به تهران اعلام شود، تصريح کرد: حل مشکلات شهر و عدم شرمندگي در برابر شهروندان مهمترين خروجي اخذ تصميمات عقلايي براي پيشرفت و آباداني شهر به شمار مي آيد.

***

حامد ماني فر مدير کل راه و شهرسازي در ابتداي اين ديدار با بيان اينکه شوراي وزين شهر قزوين از پيشکسوتان و بزرگان شهر تشکيل شده است، ادامه داد: براي حل و فصل موضوعات و مسائل مشترک آمادگي خود را اعلام مي کنم، موضوعاتي که برخي از آنها در قدم اول حل مي شوند و تعدادي ديگر به زمان و برنامه ريزي نياز دارند.

وي در ادامه مجموعه شورا و شهرداري با اداره کل راه و شهرسازي را از نظر کاري و حتي روابط دوستانه بسيار به يکديگر نزديک دانست و افزود: در سالي که بنام همدلي و همزباني دولت و ملت نامگذاري شده است شورا به نمايندگي از ملت و اداره کل راه و شهرسازي به نمايندگي از دولت مي توانند نقاط مشترک را با همدلي و همزباني گسترش دهندو از مواردي که باعث اختلاف مي شود، پرهيز کنند.

وي با اشاره به منابع محدودي که در اختيار دستگاههاست، برنامه ريزي براي توسعه را بسيار مهم دانست و ادامه داد: شهر به ما مسئولان و متوليان نيز تعلق داردو بايد نسبت به آن احساس مسئوليت داشته باشيم تا پس از دوران خدمت، در انديشه گذشت فرصتهاي از دست رفته نباشيم.

اين مقام مسئول در حاشيه جلسه و در گفت و گو با خبرنگار شورا با اشاره به شعار امسال و با تأکيد بر اينکه هرجا همدل و هماهنگ عمل کرديم موفق بوديم و "زمانيکه آهنگ خود را به صدا درآورديم ناموفقيم"، افزود: اين طبيعي است که هر دستگاهي براي پيش برد امور شهر نقش خود را ايفا کند که در اين ميان هدايتگري و راهبري اين مجموعه به عنوان ستون خيمه بسيار مهم است که اين مهم با تعامل و تعيين نقشه راه بدست مي آيد.

وي ادامه داد: شورا بايد از برنامه هاي وزارت راه با خبر باشدو عکس اين موضوع نيز اتفاق افتد، مي توانيم در سايه تعامل و همدلي برنامه هاي مشترک و عملياتي تعريف کنيم و به اجراي آنها پايبند باشيم و از نظر کلامي و عملي از آنها دفاع کنيم.

ماني فر برحل مسائل و مشکلات استان در سطح مديران و مسئولان بومي استان تأکيد کردو گفت: مي توانيم از ظرفيت مراجع بالاتر در راستاي حل موانع باقي مانده استفاده بردو در راستاي زايش مشکلات به سراغ متوليان ملي نرفت.

وي تصويب طرح جامع را در شوراي عالي معماري و شهرسازي کشور امري قانوني دانست و ادامه داد: در رابطه با موضوعات بحث برانگيز مطرح شده در طرح جامع بايد به نظرات يکديگر احترام بگذاريم، جايگاهها را بشناسيم و با توجه به منافع شهر و چشم اندازها و برنامه هايي که مي توانيم در کنار هم تدوين کنيم راهکاري منطقي براي آنها بيابيم و همچون شهرهاي کشورهاي پيشرفته دنيا با برنامه پيش برويم و نگذاريم سلايق مديريتي در سيستم تغيير ايجاد کند.   

***

محمدرضا صديقي نايب رئيس کميسيون عمران شورا در اين جلسه ضمن قدرداني از اهتمام اداره کل راه و شهرسازي در مرمت و بازسازي جاده اقباليه قدرداني کردو افزود: اين مهم در راستاي ساماندهي ورودي ها انجام شده است.

اين عضو شورا همچنين بر ضرورت جاده قزوين _ شهرک انديشه و قزوين _ نجف آباد به احداث دو پل تأکيد کردو بر سرعت بخشيدن به تکميل احداث جاده نيمه کاره کورانه اهتمام ورزيد.

با توجه به اينکه پل بوئين زهرا از بيش از 50 سال پيش تاکنون ساخته شده و امروزه آبهاي آزاد دنيا در جنوب کشور را به شمال دنيا متصل مي کند نيازمند جدي براي احداث پل مي باشد که اين امر با مصوبه شورا و توسط شهرداري در حال اجراست و نيازمند کمک همه مسئولين مرتبط شهري است و بنابراين از اداره کل راه و شهرسازي تقاضا مي شود بر مبناي قول مساعد وزير راه و شهرسازي اعتبار مشارکتي خود را به شهرداري واگذار کنند تا  از نيمه کاره ماندن آن جلوگيري شود.

***

علي صادقي نيارکي رئيس کميسيون اداري و مالي شورا نيز همراهي مديران براي پيشرفت شهر و شناخت آنان از توانمندي ها و نقاط ضعف را بسيار مهم دانست و گفت: مديران بومي در قزوين بايد براي پيشرفت و آباداني شهر اهتمام خاصي داشته باشندو همراهي آنان با شورا و مجموعه شهرداري بيش از گذشته شود.

وي با تأکيد بر اينکه پروژه تقاطع غير همسطح خليج فارس در سفر رئيس جمهور وقت به قزوين مصوب شد، افزود: مشکلاتي که در سطح ملي براي اين پروژه به وجود آمده بايد رفع شود تا مسير هرچه بهتر براي ادامه کار هموار شود.

***

فاطمه اشدري نايب رئيس کميسيون فرهنگي شورا با تأکيد بر اينکه بسياري از مسائل شهر با همياري اداره کل راه و شهرسازي حل و فصل مي شود، افزود: بايد شرايطي فراهم شود تا مسائل شهر و استان را با همياري مديران توانمند حل کنيم.

وي حضور مدير کل راه و شهرسازي در شورا را مقدمه اي براي انجام کارهاي بزرگ ترو تعامل ديگر مديران با شورا و شهرداري اعلام کردو گفت: همه مي خواهيم باري از دوش مردم برداريم و زمينه رفاه و آسايش آنان را فراهم کنيم و در اين چرخه هيچ گاه مقابل هم قرار نگرفته و بلکه در کنار هم زمينه پيشرفت قزوين را فراهم کنيم.

***

احد چگيني رئيس کميسيون املاک و توافقات شورا اداره کل راه و شهرسازي را از نظر ماهيت و نوع کاري بسيار شبيه به شورا و شهرداري اعلام کردو گفت: اميدواريم از اين پس تعامل بيشتري بين دستگاههايي که هر کدام نماينده مردم و دولت هستند، به وجود بيايد.

اين عضو شورا يادآورشد: مشکلات شهر با همدلي، همراهي و هم افزايي قابل حل مي باشدو در اين راستا مي توانيم از تجربيات ديگر شهرها بهره ببريم.

***

حسين صلح جو رئيس کميسيون فرهنگي شورا نيز با تأکيد بر ادامه يافتن پروژه ساماندهي امام زاده حسين(ع) گفت: اين پروژه تحت مديريت استاندار و اهتمام چهار دستگاه ديگر همچون اداره کل راه و شهرسازي، شهرداري، اوقاف و امور خيريه و ميراث فرهنگي بايد تکميل شود که شروع کار بسيار خوبي داشت و مقدمات براي تملک و خريد زمين فراهم شد، ولي متأسفانه اکنون پروژه پيشرفتي ندارد که براي پاسخ گويي به مراجعات مردم تصميم درستي اخذ شود.

وي اين پروژه را از مهمترين پروژه ها در جنوب شهر برشمردو افزود: با تکميل اين پروژه زمينه بالندگي و رشد بافت فرسوده فراهم مي شود وخدمات مطلوبي به زائران حرم مطهر امامزاده حسين (ع) ارائه شده و مجموعه ساماندهي مي شود.

صلح جو با ساماندهي ورودي هاي شهر را نيز از ديگر ضروريات دانست و اين اقدام را در جذب گردشگر به شهر مؤثر دانست و گفت: در اين فضا مي توانيم صتعت گردشگري و جاذبه هاي تاريخي و آداب و رسوم قزوين را به ديگر مردم ايران و جهان بشناسانيم و ضمن اينکه چهره ورودي ها را آراسته و چشم نواز مي نماييم.

وي خاطرنشان کرد: اگر مطابق فرمايشات مقام معظم رهبري با روحيه جهادي و بسيجي کارها را پيش ببريم به نتايج مطلوبي مي رسيم و اين مهم در نظام جمهوري اسلامي بايد بيش از گذشته تقويت شود.  

***   

مسعود نصرتي شهردار قزوين برگزاري اين جلسه را مقدمه اي براي حل و فصل مباحث شهر برشمردو گفت: بايد محدوديتها را شناخت و ضمن پررنگ تر کردن توانمندي ها و بهره مندي از تجربيات ديگر شهرهاي موفق، رمز حل مشکلات شهر را پيدا کرد.

وي با تأکيد بر اينکه زمان فعاليت به شيوه سنتي و قديمي تمام شده است، افزود: هر استان بايد بر اساس توانمندي ها و ظرفيتهايش بر اساس تفکر توسعه پايدار حرکت کند، روندي ما را در زمان محدود نکند، حق و حقوق شهروندان را به رسميت بشناسدو شهر را همچون امانتي در دست مديران فعلي بداند که بايد به درستي تحويل آيندگان داده شود.

 گفتني است در اين جلسه از سوي اعضاي شورا به مشکلات راه آهن قزوبن و ضرورت ايجاد تجهيزات سخت افزاري همچون پله برقي و توسعه فضاي سرويسهاي بهداشتي مجموعه تأکيد شد که در پايان جلسه مدير کل راه و شهرسازي ادامه پيگيري هاي لازم را براي انجام موضوعات مطروحه به عمل آورد و قول مساعد بر رفع آنها داد.

پايان پيام/1321/خرداد94

تصاویر مرتبط