سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۴/۰۲

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

ناصرآباد صاحب کتابخانه مي شود

در راستاي توجه شورا به مناطق کمتر توسعه يافته و فراهم آوردن شرايط براي استفاده عموم شهروندان از امکانات فرهنگي شهرداري، فضايي در ناصر آباد به عنوان کتابخانه در اختيار اداره کل کتابخانه ها واگذار مي شود تا نسبت به تجهيزو بهره برداري از آن اقدامات لازم را به انجام رساند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو در جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي شهرستان قزوين که به منظور بررسي مشکلات نهاد کتابخانه ها برگزار شد، افزود: کتابخانه انديشه واقع در انتهاي نوروزيان نيز با شرايط و ضوابطي به نهاد کتابخانه ها واگذار مي شود.

وي از انجام تعهدات شهرداري در اختصاص بودجه به نهاد کتابخانه ها در سال گذشته خبردادو گفت: با توجه به درآمد مستمر شهرداري به ميزان يک ميلياردو 798 هزار ريال در سال 93 و درآمد 146 ميليارد ريالي که از ابتداي سال تاکنون از اين بخش کسب شده، سهم نهاد کتابخانه ها مشخص شده است و مابقي تا پايان سال داده مي شود.   

صلح جو يادآورشد: قابل توجه اينکه، بودجه نويسي شهري به شيوه سنتي بوده و بسياري از رديف هاي اعتباري شهرداري به صورت وام يا تهاتر انجام شده و اين عناوين جزو درآمد محسوب نمي شود.

اين عضو شورا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت کتاب، کتابخواني و کتابداري و اهتمامي که تمامي دستگاههاي فرهنگي به اين بخش مي توانند داشته باشند، گفت: شورا و شهرداري نيز در اين راستا مصوبات و برنامه هاي خوبي داشتند.

رئيس کميسيون فرهنگي در خاتمه خاطرنشان کرد: شهرداري در راستاي اجراي سياستهاي شوراي شهر نسبت به ساخت قرائت خانه، کتابخان، خانه فرهنگ و فرهنگسرا با هزينه هاي مالي زياد اقدام کرده و ضمن اينکه توانسته بخشي از وظايف نهاد کتابخانه ها را پوشش دهد، امکانات موجود را در قالب توافقنامه مناسب در اختيار اين نهاد قرار داده است.     

پايان پيام/1325/خرداد94

تصاویر مرتبط