سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۴/۰۲

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين:

محدوده شمال اتوبان قابليت حذف از قزوين ندارد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به حقوق مکتسبه اي که براي مردم و بخش خصوصي در بالاي اتوبان ايجاد شده، گفت: اين محدوده جزو اراضي شهر قزوين به شمار مي آيدو قابليت حذف ندارد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي صادقي نيارکي سخنگوي شورا با اشاره به موقعيت استراتژيکي قزوين (قرار گرفتن در مسير حداقل هشت استان شمال و غرب کشور)، بافت تاريخي، ساختار جمعيتي و اينکه مستعد پذيرش مهاجر از ديگر شهرهاي کشور مي باشد، اظهار داشت: شهر قزوين بايد از طرح جامع توانمندي بهره مند باشدو هر 10 سال يکبار بازنگري کلي در آن صورت بگيرد.

وي افزود: حداقل 20 سال از تهيه و تصويب طرح جامع شارمند، به عنوان آخرين طرح جامعي که شهر قزوين از آن بهره مند شده، مي گذردو مسلما براي توسعه شهر و دست يابي آن به چشم اندازهاي پيش رو، ديگر قابل استنادو اجرا نيست.

صادقي با تأکيد بر اينکه محدوده شمال اتوبان جزو محدوده شهر قزوين خواهد ماند، گفت: بر اساس طرح جامع شارمند تعاوني هايي که در اين محدوده شکل گرفته حقوق مکتسبه اي را براي مردم و دستگاههاي دولتي و بخش خصوصي ايجاد کرده و مراکز و پروژه هاي مهم و شاخص و مهمي همچون شتابگر ملي، دانشگاه آزاد اسلامي و بين الملل، يگان هاي نيروي انتظامي و در اين محدوده اجرايي و يا تعريف شدند.

اين عضو شورا در بخش بعدي سخنان خود تأکيدکرد: براي ايجاد نشاط و پويايي در بافت تاريخي و محلات تاريخي و قديمي شهر بايد مکانيزم هايي ايجاد کنيم که اگر شهروندان نسبت به نوسازي خانه هاي اجدادي خود رغبت دارند، با شرايط ويژه نسبت به اين کار اقدام کنند.

سخنگوي شورا در خاتمه افزود: مسئولين ذيربط بايد نسبت به افزايش خدمات و امکانات رفاهي در بافت تاريخي و فرسوده اقدام کنند تا بسياري از زوج هاي جواني که تمايل به سکونت در اين بافت ندارند، از خود رغبت نشان دهند.

پايان پيام/1330/خرداد94

 

تصاویر مرتبط