یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۵

صلح جو،

ضرورت تخصصی شدن فرهنگسراهای شهرداری قزوین

به منظور استفاده بهینه از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری قزوین باید به سمت تخصصی شدن فرهنگسراها حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: تخصصی شدن فرهنگسراها در سطح شهر یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار گیرد.

صلح جو افزود: هر کدام از فرهنگسراها می توانند در موضوعات پسماند، حقوق شهروندی، ترافیک ،قرآن و ... کار کنند.

وی همچنین بر ضرورت فرهنگسازی و تبدیل مساجد به یک مامن و مکان آرام برای کودکان و بانوان اشاره کرد و گفت: مساجد از دیر باز محل مطالبات مردمی ،حل مشکلات و ارتباط نسل دیروز و امروز بوده و باید یکسری فرهنگسازی ها در خصوص حضور با آرامش مادرانی که کودک دارند نیز در مساجد صورت گیرد.

این عضو پارلمان محلی تاکید کرد: در مساجد قم ،کودکان با آرامش مشغول بازی و کار خود هستند و مادران و پدران در کنار آنها مشغول عبادت و دعا و هیچ مشکلی هم به وجود نمی آید لذا باید در مساجد قزوین نیز شرایط برای حضور مادران و کودکان آنها به خوبی فراهم شود.

وی ادامه داد: در شورای چهارم مصوبه ای مبنی بر احداث دو واحد تجاری مغازه برای هر مسجد تعریف شد تا مساجد اعتبار مورد نیاز برای اقدامات و امورات فرهنگی خود را تامین نمایند که اقدام خوبی بود.

صلح جو با بیان اینکه یکی از وظایف شورا و شهرداری ارتقای فرهنگ عمومی است، افزود: بر اساس قانون، یکسری وظایف برای شورا و شهرداری قزوین تعیین شده که در راستای آن اقدامات خوبی هم صورت گرفته است اما در کنار شورا و شهرداری باید سایر ارگانهای مرتبط نیز پای کار باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار هماهنگی و تعامل ارگانهای مرتبط در تحقق طرح جامع فرهنگی شهر قزوین شد و گفت: در این راستا ضرورت دارد تا همه ارگانهای مرتبط پای کار باشند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط