سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

رییس کمیسیون مالی و سرمایه گذاری پارلمان محلی قزوین تاکید کرد:

ضرورت تهیه سند جامع آسیب شناسی سرمایه گذاری در شهر قزوین/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری

شهرداری قزوین باید نسبت به تهیه سند جامع آسیب شناسی سرمایه گذاری در شهر قزوین با هدف تسهیل جذب سرمایه گذار و حل مشکلات این حوزه اقدام نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری ها در تمام کشور به لحاظ مالی محدودیت هایی دارند و چاره ای جز ورود بخش خصوصی و استفاده از توان آنها نیست، بنابراین بایستی شرایط حضور سرمایه گذاران فراهم شود.

وی افزود: باید شهرداری قزوین ملزم به تهیه سند جامع آسیب شناسی سرمایه گذاری در شهر قزوین شود تا بسترسازی برای بهره گیری موثر از قابلیتهای شهر و شهرداری قزوین از طریق تسهیل جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و مشارکتهای عمومی و خصوصی فراهم شود.

چگینی با بیان اینکه این سند و مطالعات آن باید همه جانبه باشد خاطرنشان کرد: در این سند باید همه عوامل بیرونی فرصت ها و تهدیدها عوامل داخلی مانند نقاط ضعف و قوت شهرداری و سایر علل عدم رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهر لحاظ گردد.

رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: همچنین شهرداری قزوین جهت تهیه این مطالعات موظف است مجموعه جلساتی را با حضور اعضای کمیسیون مالی و سرمایه گذاری و با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت شنیدن نقطه نظرات و تکمیل مطالعات خود برگزار نماید.

وی با تاکید بر این نکته که باید از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری پروژه های شهری استفاده نمود گفت: متاسفانه در سال های گذشته حتی یک قرارداد سرمایه گذاری هم منعقد نشد اما در این دوره با تمام توان در مقابل کسانی که با موضوع سرمایه گذاری و استفاده از بخش خصوصی مخالف هستند خواهم ایستاد و امیدوارم که با دعوت از بخش خصوصی در این حوزه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
 
چگینی در ادامه جلسه بر ضرورت استفاده از کارشناسان خبره در قیمت گذاری املاک تاکید کرد و گفت: باید نحوه استفاده از کارشناسان در قیمت گذاری املاک مشخص گردد و در این حوزه ساماندهی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه افزایش تعرفه ورودی بوستان باراجین گفت: طی سه سال گذشته این رقم برای ورود هر خودرو ۲ هزار تومان بوده و تغییری نکرده است، با توجه به هزینه‌هایی که برای این منطقه صورت می‌گیرد پیشنهاد می‌شود این مبلغ به ۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین اظهار کرد: اگر تعرفه ورودی پارک‌های جنگلی استان‌های مازندران و گیلان را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که هزینه در نظر گرفته همچنان پایین است در حالی که خدماتی که ما ارائه می‌دهیم با خدمات آن‌ها یکسان است و تنها تفاوت بوستان باراجین با پارک‌های جنگلی دیگر پوشش گیاهی آن است.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط