سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

ضوابط قانونی در تجاری سازی مدارس اجرا شود/ کاربری مغازه ها، فرهنگی و مرتبط با نیاز مدارس است

ایجاد واحدهای تجاری درصد کمی از فضای حیاط مدارس با کاربری های مرتبط با نیاز مدارس می تواند در تامین نیازهای دانش آموزان و توانمند سازی" مالی" مدارس موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین، درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با توجه به موضوع استفساریه شهرداری قزوین پیرامون نحوه دریافت عوارض از بهره برداری تجاری در مدارس اظهار کرد: تجاری سازی در مدارس مطابق با کاربری فرهنگی و نیاز دانش آموزان خواهد بود و هیچ آسیبی به جریان آموزشی، ورزشی و تربیتی دانش آموزان نمی زند.

وی افزود: در این جریان، تغییر کاربری اتفاق نمی افتد فضای مدرسه کاربری آموزشی دارد و تنها در برخی مدارس که شرایطش لحاظ شده و مطابق با ضوابط شهرسازی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و قوانین شهرداری است چند واحد تجاری مغازه احداث و به بهره برداری خواهد رسید .

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه همه تاکید داریم متولی مدارس آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: مطمئنا کارشناسان هنگام تصویب این قانون همه جوانب را بررسی کرده اند و مدارسی را جهت احداث واحدهای تجاری انتخاب نموده اند که به سرانه آموزشی، تربیتی و ورزشی لطمه وارد نکند.

 به گفته وی، حتما فضای مدرسه اجازه ایجاد مغازه و واحد تجاری را می دهد، در غیر اینصورت آموزش و پرورش مجوز صادر نمی کرد؛ با توجه به اینکه بنده خود از خانواده آموزش و پرورش هستم و دغدغه دانش آموزان را دارم، بر این اساس ما قرار نیست اجازه احداث هر کاربری تجاری را بدهیم.
 
اشدری با بیان اینکه آموزش و پرورش دلسوز دانش آموزان است ادامه داد: اینکه در کنار مدرسه واحدهایی وجود داشته باشد که نیاز دانش آموزان تامین شود و از طرف دیگر با توجه به توانمند شدن مالی مدارس نیازهای اقتصادی آنان نیز تامین شود، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست این مغازه ها هر نوع کاربری داشته باشند افزود: نوع کاربری این مغازه ها باید با نیاز دانش آموزان مطابقت داشته باشد و موجب تسهیل در برآورده شدن نیاز دانش آموزان و مدرسه شود و از سویی امنیت مدرسه را نیز به خطر نیاندازد.

اشدری تصریح کرد: قطعا آموزش و پرورش نیز بر اساس ضوابط نو سازی مدارس و قوانین شهر سازی و ماده پنج نسبت به این طرح اقدام می نماید اگر این طرح را به خوبی و طبق ضوابط اجرایی نکند زیر سوال خواهد رفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط