یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

افزایش 73درصدی بودجه سال آینده شهرداری قزوین نسبت به سال جاری

بودجه سال 1401شهرداری قزوین با رقم 2200 میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسید

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی این شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی اعضای شورا و مدیران شهری در بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال 1401 اظهار کرد: براین اساس توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار شهرقزوین، اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهر از جمله نکات مورد توجه در بودجه تصویب شده درسال آینده شهرداری قزوین می باشد.

وی ادامه داد: جزییات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین طی دو هفته کاری و در جلسات فشرده صبح و عصر با دقت مورد بحث و بررسی قرارگرفت که در این راستا 800 نفرساعت کار انجام شده است.

فصیحی رامندی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش 180میلیارد تومانی رقم بودجه تصویب شده نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال آینده دربخش درآمدها ی عمومی 950 میلیارد تومان بود که این رقم برای سال آینده به 1041میلیاردتومان افزایش یافت که نسبت به بودجه مصوب سال 1400حدود 68درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بخش واگذاری دارایی سرمایه ای وفروش زمین نیز بودجه از 814میلیارد تومان به 568 میلیارد تومان کاهش یافت.

به گفته فصیحی رامندی، همچنین دربخش واگذاری دارایی سرمایه ای از 200میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ 540میلیاردتومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر تامین شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین تاکید کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی ازجمله وام و اوراق نیز 50میلیاردتومان اوراق و یک میلیارد تومان نیز برای وام پیش بینی شده است.

وی درادامه سخنانش به بخشهای مصارف و هزینه بودجه شهرداری درسال آینده اشاره کرد و گفت: دربخش هزینه های جاری بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین700میلیاردتومان بود که این رقم به 660میلیاردتومان کاهش یافت.

به گفته فصیحی رامندی، دربخش تملک دارایی سرمایه ای رقم 1120میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری به رقم هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین، در ادامه با بیان اینکه در بررسی بودجه پروژه های عمرانی اولویتها و سیاستهای اعضای شورا مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در برخی ردیف های بودجه ازجمله مبلمان و تأسیسات شهری، روکش آسفالت، اجرای شهرهوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه های فرهنگی - ورزشی و ایجاد بازارچه های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل توجهی در بودجه هستیم.

فصیحی رامندی تاکید کرد: برخی از ردیف ها ازجمله ایجاد مراکز فرهنگی درمسیر جاده سلامت، مناسب سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی و تملک خانه شهید رجایی برای اولین بار در بودجه گنجانده شدند.

وی همچنین برلزوم توجه به تسویه بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر تاکید کرد و گفت: دراین راستا مبلغ 540میلیارد تومان از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت که بایستی در دستور کارشهرداری قزوین قرار گیرد.

فصیحی رامندی درپایان سخنانش اظهار امیدواری نمود که با همت بلند وسعی و کوشش جهادی شهردار قزوین و تیم مدیریت شهری بتوانیم بودجه 2200 میلیاردتومانی شهرداری قزوین را درسال 1401محقق نماییم و شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام و پیشرفت امور با سرعت هرچه بیشتر باشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط