یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین،

عزل و نصب ها در شهرداری قزوین کارشناسانه نیست

علی فرمانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، عزل و نصب ها در شهرداری قزوین را غیر کارشناسی دانست و گفت: ما نمی توانیم دم از کار تخصصی بزنیم ولی به موضوع مدیریت منابع انسانی بی توجه باشیم.

وی در جلسه علنی شورا که با دستور کار جمع بندی و ابلاغ بودجه شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در موضوع عزل و نصب ها بر اساس معیارها و شاخص های لازم تصمیم گیری نمی شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش توجه به رفع انحصار در پیمانکاری‌ها در شهرداری قزوین را مهم برشمرد و گفت: تعدادی از پیمانکاران خاص سال هاست در شهرداری فعالیت می کنند، این در حالی است که باید در این زمینه عادلانه عمل شود و از توانمندی سایر پیمانکاران نیز استفاده کرد.

فرمانی افزود: در اموری مانند رفت و روب شهری می توانیم اقداماتی داشته باشیم که در این راستا مقرر شد تا مبلغ 30 میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات مکانیزه پسماند هزینه شود و بتوانیم مقدمات راه اندازی یک ایستگاه پسماند را در سال آینده داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: تجاری سازی، توجه به خودکفا نمودن و درآمد زایی سازمان های شهرداری نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که با این روند باری از دوش شهروندان برداشته می شود.

وی همچنین بر لزوم دارا بودن برنامه زمان بندی همراه با تخصیص بودجه برای هر پروژه عمرانی در شهر تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد برنامه زمانبندی برای پروژه های نیمه تمامی که شهردار وعده اتمام آن را تا در سال 1401 داده بود، ارائه شود.

فرمانی با بیان اینکه شهروندان از شورا و شهرداری انقلابی و جهادی کار تخصصی مطالبه می کنند افزود: مردم از عوامانه عمل کردن خسته شده اند و از شورا و شهرداری انقلابی و جهادی کار تخصصی می خواهند و باید در این راستا برنامه ریزی کرده و نظارت و ارزشیابی درون سازمانی را نیز مورد توجه قرار داد.

به گفته وی ایجاد حس تعلق شهروندان به شهر باعث افزایش رضایت مندی خواهد شد و بایستی این موضوع مهم را شهرداری قزوین در برنامه ریزی های خود مورد توجه قرار دهد.

رییس کمیسیون خدمات شهری نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سیاستها و اولویتهای شورای ششم توجه به مسجد محوری و محله محوری است، افزود: این موضوع باید در تمامی برنامه های شهرداری مورد توجه قرار گیرد. 

فرمانی ضرورت دارد هر کاری که در شهرداری قزوین انجام می شود پیوست مسجد محوری و محله محوری داشته باشد چرا که مشارکت مردم در اجرای برنامه ها بسیار مهم است.

وی افزود: هر کجا که مشارکت شهروندان در اجرای برنامه ها بیشتر شود به دنبال آن رضایت مندی بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

فرمانی در ادامه خواستار توجه به تخصیص بودجه برخی از سازمانهای مهم در شهرداری قزوین مانند آتش نشانی شد و گفت: لازم است تا بودجه این سازمان تخصیص صد درصدی یابد تا در مواقع بروز بحران با نبود و کمبود امکانات مواجه نشویم.

وی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت در خصوص ساماندهی وانت بارها گفت: لازم است تا شهرداری قزوین در چند نقطه از شهر قزوین نسبت به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش اقدام نماید.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط