یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

سخنگوی پارلمان محلی قزوین خبر داد؛

افزایش 7 میلیارد تومانی اعتبار برنامه های فرهنگی در بودجه سال آینده شهرداری قزوین

با هدف تقویت جریان های حلقه های میانی حوزه فرهنگ و اجرای برنامه های فاخر، بودجه برنامه های فرهنگی- ورزشی سال آینده در شهر قزوین با افزایش 7 میلیارد تومانی به رقم 31میلیارد تومان رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ قاسم اللهیاری سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار جمع بندی و ابلاغ بودجه شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به رویکرد اعضای شورا در توجه به مسایل فرهنگی، بودجه فرهنگی شهرداری قزوین در سال آینده با افزایش 7 میلیارد تومان نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری افزایش و به رقم 31 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش همچنین بر تقویت برنامه های مشارکتی با شهروندان تصریح کرد و گفت: هر چه میزان مشارکت مردم در اجرای برنامه های مناسبتی افزایش یابد، اثرگذاری آن نیز افزایش خواهد یافت، لذا در این راستا با هدف تقویت جریان های حلقه های میانی باید امور به مردم سپرده شود و حرکت های خودجوش مردمی حمایت شود که در بودجه 1401به این امر مهم توجه شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان، و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به توجه اعضای شورا به اجرای برنامه های اجتماعی در بودجه سال آینده شهرداری قزوین اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگی های بودجه سال آینده سازمان فرهنگی - ورزشی توجه به مسئله خانواده و سبک زندگی، توجه به هویت تاریخی، فرهنگی شهر قزوین است. 

اللهیاری یادآور شد: برای اولین بار در بودجه فرهنگی شهرداری قزوین مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای موضوع مهدویت در نظر گرفته شده است و در کنار این موضوع مباحث قرآنی، تولید محتوا و انجمن های هنری نیز از جمله مواردی است که در بخش بودجه فرهنگی به آن توجه شده است.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین از شهرداری قزوین خواست تا توجه ویژه ای به برخی نواحی شهری از جمله نجف آباد، مشعلدار، باغ نشاط و... که سرانه فرهنگی و ورزشی صفر دارند شود و افزود: امیدوارم شاهد راه اندازی خانه های فرهنگ و مجموعه های ورزشی در این مناطق باشیم.

وی افزود: در راستای سیاست های حمایت از ورزش، رقم بودجه حمایت از هیاتهای ورزشی ورزشکاران و برنامه های ورزشی از 800 میلیون تومان به مبلغ چهار میلیارد تومان افزایش یافت. اللهیاری بر لزوم توجه به ورزش محلات تاکید کرد و افزود: در این راستا نیز رقم این ردیف در بودجه از مبلغ سه میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافت که رقم قابل توجهی می باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت از اقدامات انجام شده توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در راستای ساماندهی کیوسکهای شهری قدردانی نمود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط