یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

قانون برای همه به عدالت و یکسان برقرار شود

ما از مدیران می خواهیم که حکومت حضرت علی (ع) را سرلوحه مدیریت شان در دستگاهها قرار دهند و با عمل به فرامین الهی در راستای حل مشکلات مردم اقدام کنند.

  فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک اعضای شورا با دادستان قزوین طی سخنانی با تاکید بر اجرایی شدن طرح جایگزین حبس به ویژه برای مدیران اظهار کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رئیس قوه قضاییه و از سیاست‌های قضایی حاکمیت است که اخیرا نیز با جدیت دنبال می‌شود تا راه کوتاه و میان‌بری برای اصلاح محکومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

وی افزود: بر این اساس لازم است تا شرایطی فراهم شود تا مجرمان به جای حبس به فعالیتهایی نظیر رسیدگی به سالمندان در سرای سالمندان و یا بیمارستانها و سایر خدمات شهری گمارده شوند تا هم هزینه های نگهداری مجرمان در زندان ها و هم از بسیاری آسیبهای اجتماعی و توسعه سایر بزهکاری ها در جامعه کاهش یابد.

اشدری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قانون باید برای همه یکسان و با عدالت برقرار شود به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات به عنوان نماینده مردم زیر سوال میرویم که چرا باید قانون برای برخی افراد اجازه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به مجتمع های مسکونی یا باغ ویلا بدهد اما در مقابل این ماجرا برای برخی مردم عادی همه ابزار خود را به کار می گیرد و حتی در محل هم رای تخریب را صادر و اجرا می کند؟ مردم شاهد این تفاوت قائل شدن ها هستند.

وی خطاب به دادستان قزوین گفت: آیا شما به عنوان مدعی العموم اگر دیدید حق شهر پایمال شده برای دفاع از حقوق شهر که زبان گویایش مسئولین هستند و همین افراد حق و حقوق شهر را زیر پا گذاشته اند وارد عمل می شوید؟ آیا قانونی در این خصوص وجود دارد که بدون مراجعه فردی و گروهی به دادستانی به عنوان کسی که دادستانی می کند حق این شهر و مردم را بگیرید؟

وی به دستور و حکم شایسته رییس جمهور در پاکسازی سواحل دریا گریزی زد و گفت: ای کاش یک روز هم تیغ رییس جمهور به شهر ما برسد و نقاطی که فقط از روی جایگاه مدیریتی افراد استفاده شده و یا افرادی از موقعیت شهر سوء استفاده کردند این تیغ آنها را ببرد، این گونه می توانیم عدالت را برقرار نماییم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امکانات رفاهی مناسب در نقاط مختلف شهر ضرورت دارد که وجود داشته باشد و دستگاههای دولتی ما وظیفه دارند خدمات را به مردم بدهد اما در وقت مناسب این خدمات را انجام نمی دهند و بیت المال را درست مصرف نمی کنند که این موضوع منجر به این می شود که خدمات از عمر کوتاهی برخوردار شود که برای این موضوع نیز نیاز به جلسه ای خاص دارم که مواردش را به دادستانی اعلام نمایم. اشدری به پشت پرده برخی ساخت و سازها در شهر اشاره داشت و افزود: متاسفانه در سرمایه گذاری که در ساخت و سازها اتفاق می افتد برخی مدیران با پیمانکاران قراردادهای پنهانی دارند برای نمونه پروژه یک میلیاردی را تا پنج میلیارد تومان هزینه تنظیم می کنند و به دنبال سهم خواهی از پروژه هستند و این نیاز به نگاه عدالت محوری دارد.

وی خواستار برخورد و مواخذه پیرامون کم کاری دستگاه های خدمات رسان در شهر شد و گفت: چرا ما بایستی در دولت جمهوری اسلامی شاهد مناطق کمتر برخوردار و یا مستضعف نشین و مناطق برخوردار و مستکبر نشین باشیم؟

اشدری خاطر نشان کرد: مگر ما یک روز علیه مستکبران انقلاب نکردیم؟ چرا باید شاهد ایجاد و گسترش مناطق محروم باشیم. دقیقا جامعه ما طبقاتی شده است افرادی که متعلق به مناطق برخوردار هستند اغلب مدیر و یا صاحب سرمایه هستند.

اشدری در بخش دیگری از سخنانش به پیام های هر ساله مقام معظم رهبری و شعارهای سال ایشان در نوروز اشاره کرد و افزود: هر سال مقام معظم رهبری یک پیام جدی به مردم و مسئولین می دهند و اکثرا هم تیغ برنده اش به سمت مسئولین است، چون مردم که همیشه پشتیبان انقلاب و همراه ولایت فقیه هستند و دلخوشی این مردم چیزی جز ولایت نیست. لذا امید داریم که در دولت جناب آقای رییسی مدیری در سطح کشور باشد که همدل مردم باشد و در راستای منویات مقام معظم رهبری به پیام های رهبر گوش جان بسپارد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، ما منتظر پیام جدید مقام معظم رهبری هستیم، اما آیا نسبت به پیام های گذشته ایشان توانسته ایم کاری انجام دهیم که شرمنده مردم نباشیم؟ می خواهیم بدانیم که جایگاه دادستانی در مقابل اجرای فرامین مقام معظم رهبری چیست که جامعه ما از احوال پریشانی که دارد خارج شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صرفا گفته شود با ابراز کلماتی از قبیل اینکه" ان شاالله مشکل مردم حل می شود از توجه به مسائل مردم و حل مشکلات آنان شانه خالی کنیم ، توهین به حکمت خداوند است " تاکید کرد: باید ببینیم تاکنون چگونه نسبت به همنوعان خود وظیفه مان را انجام داده ایم؟ کتاب قرآن ما کتاب درس دولتمردان کشورهای دیگر دنیاست اما مدیران ما نسبت به فرامین الهی و دولتمردان ما چه قدر از قرآن کریم،‌ فرامین الهی و نهج البلاغه درس گرفتند؟ آیا خواندن چند آیه و خطبه در اول برنامه ها و جلسات کافیست؟ ما بایستی به فرامین الهی عمل نماییم، تا ثابت کنیم مسلمان واقعی هستیم .

اشدری تاکید کرد: ما از مدیران می خواهیم که حکومت حضرت علی(ع) را سرلوحه مدیریت شان در دستگاهها قرار دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه دیدن گرفتاری های مردم دردآور است افزود: بنده در یک موقعیت اجتماعی خاص وظیفه ام خدمت به اقشار کم درآمد، بی بضاعت و بیمار است و در این دوره های متولی که در شورای شهر بودم گرفتاریهای مردم را می بینیم ؛ اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند از مسایل و مشکلات مردم نمی توانم چشمانم را ببندم و آسوده بخوابم . مساله مهمی است ما چطورمی توانیم راحت وآسوده بخوابیم ولی رهبرمان را یاری نکنیم ؟

وی خطاب به دادستان قزوین تصریح کرد: درخواست دارم که به دنبال راهکارهایی باشید که جرم و مفسده اتفاق نیفتد تا بعد دادستانی کنید، به شهر هم به عنوان موجود زنده توجه کنید که حقش پایمال نشود، به مردم هم توجه شود و اگر قوانین نقطه ضعف دارد توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود تا قانون دادرسی اصلاح و کامل شود.

اشدری به مقدمات رفتن به سمت مدینه فاضله اشاره کرد و گفت : باید شرایط طوری فراهم شود که اجازه ندهیم بزهکاری ایجاد شود وافرادی غیر قانونی عمل کنند، حقی پایمال شود، اشک یتیمی ریخته شود و بعد به دنبال حل مشکلات باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: ما به موعود عالم چه جوابی داریم بگوییم که این همه سال زندگی کرده ایم ولی برای حضورشان دست هیچ انسانی را که به جز خدا فریادرسی ندارندرا نگرفته ایم ؟

اشدری دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه "مردم از اجرای قانون ناراحت نیستند" گفت : اگر اجرای قانون برای همه در شهرداری خصوصا کمیسیون‌های شهرداری و تمامی دستگاه‌ها و مراجع قانونی رعایت شود، مردم تمکین هم می کنند و روزی خواهدرسید که دیگر دراین کمیسیونها پرونده ای برای رسیدگی نخواهیم داشت چون مردم به چشم میبینند که قانون برای همه یکسان اجرا می شود.

وی خواستار پر رنگ شدن نقش دادستانی در استعلامات صلاحیت مدیران شد و گفت: جایگاه دادستانی بایدبرای این موضوع پر رنگ شود چراکه یکی از مراحل استعلام از دستگاه قضایی است و نقش موثری دارد لذا اگر استعلام عدم احراز صلاحیت درست صورت گیرد مدیران حتی یک روز هم نباید درجایگاهی قرارگیرند که صلاحیتش را ندارند.

 

اشدری، نماینده شورای اسلامی شهر قزوین در سازمان باغستانها، بر لزوم توجه به باغستان سنتی قزوین تاکید کرد و برخی موارد را برای تعامل و همکاری بیشتر برای حفظ و نگهداری از باغستانها و حقوق باغداران ضروری دانست و گفت: تعیین شعبه قضایی خاص مربوط به باغداران، عدم مداخله در مسائل داخلی سازمان بواسطه افراد سودجو که اغلب باغدار نیستند، استعلام موارد مربوط به باغستان از سازمان باغستانها و نماینده شورا، همراهی دادستانی در خصوص بازپس گیری" آب "محلاتی که از بین رفته اند از دست افراد سودجو و فرصت طلب،حضور نماینده سازمان باغستان و‌ شورا در تمامی جلسات مربوط به باغستان، ممانعت از نقل وانتقال چاه‌های آب داخل باغستان به شهرهای حومه و همینطور به اراضی کشاورزی خارج از باغستان مواردی است که نیاز مند رسیدگی است، لذا اگر به دنبال حفظ باغستان هستیم باید به برخی عوامل توجه و عنایت ویژه ای شود.

وی ادامه داد: همچنین خروج پارکینگ ها و مشاغل مزاحم از داخل باغستان به محل تایید شده توسط شهرداری، ساماندهی باغات ورودی شهر قزوین از منظر زیبایی و گردشگری و مجاب نمودن مالکین به حفظ و احیای باغات، ممانعت از واگذاری باغات به افراد سود جو و فرصت طلب با همکاری شورا و شهرداری و همچنین حضور دادستانی یا نماینده ایشان در جلسات هیات مدیره باغستان می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط