یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

بررسی موضوع نهادینه کردن اهداء عضو در کمیسیون فرهنگی شورا

جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و امور بانوان شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم الهیاری و با موضوع بررسی راه های همکاری این نهاد با انجمن اهدای عضو ایرانیان-شعبه استان قزوین- در تالار مردم شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، این جلسه با حضور اعضای کمیسیون، ارداقیان سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مظفری مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و هیات همراه وی و حبیب خلج مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری برگزار و در خصوص چگونگی حمایت از این انجمن بحث و تبادل نظر شد.

بر پایه این گزارش، اعضای کمیسیون در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده های اهدا کننده عضو و همچنین انجام اقداماتی با رویکرد فرهنگ‌سازی در زمینه جلب مشارکت خانواده های افراد مرگ مغزی، در راستای تحقق این موضوع به انجمن مذکور در زمینه تهیه تجهیزات مورد نیاز، چاپ بروشور و تراکت، اختصاص مکانی مناسب جهت استقرار این انجمن، ارایه خدمات فرهنگی و ورزشی به خانواده های اهدا کننده عضو، تخصیص فضاهای تبلیغاتی و محیطی، نقاشی و کاشی نگاری با مضمون اهدای عضو و احیای زندگی، استفاده از ظرفیت های شهرداری نظیر اتوبوسرانی و... به منظور تبلیغات محیطی و... قول همکاری دادند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۶هزار نفر در سراسر کشور در انتظار پیوند عضو هستند که از این تعداد ۷۰۰ نفر با بیشترین فراوانی نیاز به کلیه و کبد، ساکن استان قزوین می باشند.

این در حالی است که سالانه دو هزار و پانصد تا چهار هزار نفر امکان اهدای عضو دارند اما با توجه به اینکه حتی با موجود بودن وصیت نامه فرد مرگ مغزی مبنی بر اهدای عضو، تنها با رضایت خانواده وی این اقدام ممکن خواهد بود تنها در مورد ۹۲۳ نفر از این تعداد، اهدای عضو محقق می شود.

یاد آور می شود؛ در بخش دیگری از این جلسه، رسیدگی به نامه های واصله به کمیسیون در دستور کار قرار گرفت و در جریان آن بودجه برنامه ای سال ۱۴۰۱ سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و مصوبات شورای نامگذاری در خصوص نامگذاری برخی کوچه ها و خیابان های شهر با نظر موافق اعضای کمیسیون همراه شد.

مساعدت با مجموعه محسن الزهرا با هدف برپایی ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه شامل همایش، ایستگاه ها و کارگاه های مختلف با موضوع مهدویت دیگر موضوع مورد بررسی کمیسیون بود که پس از تبادل نظر منوط به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط