جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۲۷

پارلمان محلی قزوین در واپسین روزهای سال جاری

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ و با آرزوی فرا رسیدن سالی سرشار از نور و روشنایی، خیر و برکت، سلامتی روح و جسم برای شهروندان فهیم و مدیران و مسئولان خدوم قزوین و با امید به برخورداری از شهری آباد و امن در سایه آگاهی شهروندان به حقوق و تکالیف شهری و مدیران و مسئولانی انقلابی، برخاسته از مردم و برای مردم، نگاهی اجمالی به عملکرد منتخبین شهر در مجلس محلی قزوین می اندازیم.

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، در هفته گذشته با برپایی دو جلسه رسمی در تالار مردم، پرونده کاری سال ۱۴۰۰ این نهاد را با در مجموع ۶۱ جلسه علنی بستند.

بر پایه این گزارش، یکی از این جلسات که با حضور کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری برگزار شد به طرح مسایل و دغدغه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زنان و ضرورت هم اندیشی به منظور رفع چالش های این حوزه اختصاص داشت و با دستاورد تعامل نهاد شورای شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با مجموعه امور بانوان استانداری همراه بود.

بررسی ۷ لایحه شهرداری مربوط به حوزه های مختلف این مجموعه و تصویب آن از دیگر اقدامات اعضا در این جلسه بود که به ریاست فرج اله فصیحی رامندی و با حضور اعضا برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ در جلسه دیگر شورای شهر، ۹لایحه شهرداری که اغلب در زمینه پرونده های ملکی و نحوه توافق با مالکین بود پس از بحث و تبادل نظر مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

از دیگر اقدامات اعضای شورای شهر در هفته گذشته، می توان به دیدار مردمی اعضا و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مراجعه کنندگان اشاره کرد که با بیشترین فراوانی متعلق به تغییرکاربری، اعتراض به مبلغ عوارض پسماند و نوسازی، تخفیف و تقسیط جرایم کمیسیون ماده صد و سایر امور مرتبط با شهرسازی بود.

بازدید میدانی اعضای کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای شهر از پروژه های ملکی سطح شهر، بررسی وضعیت املاک، استماع نظر مالکین و بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی توافق و تعامل با آنها از دیگر اقدامات نمایندگان مردم در هفته گذشته بود.

بر پایه این گزارش، برگزاری کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و امور خانواده با موضوع واکاوی وضعیت بیماران نیازمند دریافت عضو در استان با حضور مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان -شعبه قزوین- در این جلسه، برپایی کمیسیون خدمات شهری و شورایاری ها با دستور کار تصمیم گیری در خصوص لایحه ترک تشریفات پروژه تعمیرات اساسی مجتمع سازمان مدیریت پسماند و تعیین مدیریت سایت محمدآباد نیز از جمله اقدامات اعضای شورا در قالب کمیسیون های مختلف در این مدت بود.

همچنین به برپایی کمیسیون فوق العاده شهرسازی، املاک و امور حقوقی در تلفیق با کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی با رویکرد بررسی پرونده های ملکی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص آنها، برگزاری کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورا با هدف بررسی لوایح رسیده به کمیسیون و حسابرسی سال ۹۸ شهرداری با حضور حسابرس، می توان به عنوان بخش دیگری از عملکرد نمایندگان مردم در تالار شهر اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، اعضای شورای شهر همچنین در هفته گذشته با حضور در سالن مفاخر شهرداری، در مراسم تجلیل از مسئولان واحد ۱۳۷ شهرداری شرکت نمودند.

دیدار با آتش نشانان فعال در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با حضور در این سازمان و تقدیر از زحمات تعدادی از آتش نشانان در شب چهارشنبه آخر سال، دیگر اقدام اعضای شورا در هفته گذشته به شمار می رود.

این گزارش حاکی است؛ حضور در مراسم افتتاحیه ۱۳ پروژه شهرداری در سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان که مصادف با گرامیداشت یاد و نام سردار شهید مهدی باکری و روز شهردار در سالن استاد مجابی واقع در موزه شهر قزوین برگزار شد دیگر اقدام اعضای شورای شهر در هفته منتهی به سال ۱۴۰۱ بود.

یادآور می شود؛ اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین از چهاردهم مرداد ماه سال جاری و پس از برپایی مراسم تحلیف، به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان منتخبین مردم در تالار شهر آغاز نمودند و طی مدت بیش از ۷ ماه فعالیت خود درسال ۱۴۰۰، از طریق برپایی جلسات رسمی و هفتگی، نشست های داخلی، کمیسیون های پنجگانه شورای شهر، ملاقات های مردمی، بازدیدهای میدانی و جلسات فوق العاده هم اندیشی و همفکری با دعوت از مدیران و مسئولان حوزه های مختلف استان، سعی در مرتفع نمودن مسایل شهر و شهروندان طی این مدت نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط