پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۱۸

شورای اسلامی شهر قزوین در آغازین روزهای کاری سال جدید

منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قزوین، فعالیت رسمی خود را در اولین هفته کاری سال۱۴۰۱، با برپایی دو نشست علنی در تالار مردم آغاز نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در اولین جلسه پارلمان محلی که به ریاست فرج اله فصیحی رامندی و با حضور اعضا، عمویی رییس سازمان مدیریت پسماند، فقیهی مدیر اداره حقوقی، بهنام زاده سرپرست املاک و جمعی از مدیران و کارشناسان مرتبط شهرداری و با هدف واکاوی اقدامات، طرح ها و برنامه های این سازمان در زمینه تفکیک، دفن، پردازش و بازیافت زباله در سایت محمدآباد برگزار شد، پیشنهاد بازدید از این سایت توسط اعضای شورا مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، دومین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در سال نو، به بررسی لوایح شهرداری و بحث و تبادل نظر پیرامون آنها اختصاص داشت که تصویب سه مورد از لوایح شهرداری از دستاوردهای آن بود.

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در این مدت، با حضور در مناطق ۱و ۲ شهرداری قزوین و در قالب برنامه هفتگی ملاقات مردمی، شنونده مسایل و مطالبات شهروندان بودند و در مجموع مسایل مطروحه از سوی ۱۱نفر از آنها را با بیشترین فراوانی مربوط به اعتراض به جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰، درخواست تخفیف و تقسیط و همچنین مشکلات مربوط به حوزه درآمد، شهرسازی و املاک حل و فصل نمودند.

این گزارش می‌افزاید، از برگزاری جلسه کمیسیون های تخصصی شورا که بررسی و اعلام نظر در خصوص لوایح، طرح ها، نامه ها و گزارش های نظارتی ارجاعی از سوی ریاست شورا و نظارت بر حسن اجرای مصوبات این نهاد مردمی، بخشی از وظایف و فلسفه شکل گیری آنها به شمار می رود، می توان به عنوان دیگر اقدام منتخبین مردم طی این مدت یاد کرد.

در همین راستا کمیسیون مالی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی، با حضور اعضا و با دستور کار بررسی درخواست صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان و تصمیم گیری در خصوص لوایح شهرداری مبنی بر تعیین حق جلسه هیأت عالی و کارگروه تخصصی سازمان سرمایه گذاری شهرداری و همچنین معافیت خانواده های شهدا و جانبازان بیش از ۲۵درصد از پرداخت سود تقسیط مطالبات شهرداری، با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه در تالار مردم تشکیل جلسه داد و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون هر یک از این موارد، تصمیمات لازم را در خصوص آنها اتخاذ نمود.

این گزارش حاکی است؛ برگزاری کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی نیز دیگر اقدام اعضای شورا در اولین هفته کاری سال ۱۴۰۱ بود که به بررسی لوایح توافق با آقای شایان خوشگواری، عقد قرارداد با دو نفر کارشناس نقشه برداری جهت حل و فصل پرونده های ملکی، استفساریه شهرداری در خصوص نحوه اخذ بهای خدمات آماده سازی و اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری و تصمیم گیری در خصوص آنها اختصاص داشت.

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از سایت دفن و پردازش زباله واقع در محمدآباد، استماع نظرات کارشناسان این حوزه و ارایه راهکار به منظور بررسی چگونگی بهینه سازی و تسریع در روند فعالیت این سایت، بررسی میدانی وضعیت ارایه خدمات شهری در مناطق جنوب شهر، بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری قزوین و دیدار با سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین از دیگر اقدامات اعضای شورا در اولین هفته کاری سال جاری به شمار می رود.

دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر با عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین به منظور بررسی راهکارهای افزایش سطح تعاملات و تقویت روابط این دو مجموعه دیگر اقدام منتخبین مردم در هفته گذشته بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط