یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت وحدت مسئولین استانی در بیان مطالبات مهم در سفر رئیس جمهور به استان

تکمیل پروژه های کلان شهری، افزایش بودجه‌های ورزشی، تأسیس مجموعه های شهربانو، بوستان‌های بانوان، بوستان مادر و کودک، ساخت و تکمیل فضای تالار هنری شهر در سفر رئیس جمهور به استان مطالبه خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین بر ضرورت تعاملات هر چه بیشتر اعضای شورا با نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: تعاملات و برگزاری جلسات مشترک همكاري مابین اعضای شورا و نمایندگان مجلس باعث رفع سریع مشکلات و گرفتاری های مردم خواهد شد، چرا که بیشتر مراجعات مردم به دفاتر نمایندگان موضوعات مرتبط با مدیریت شهری دارند.

این مقام مسئول افزود: در راستای اتخاذ تصمیمات مشترک می توان ماهانه جلساتی را با اعضای شورا و شهردار قزوین داشته باشیم تا در دوران مسئولیت قدمی موثر در راستای خدمت رسانی به مردم برداریم.

وی در ادامه سخنانش به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان قزوین اشاره کرد و گفت: بایستی در این سفر مطالبات مهم استان در بخشهای مختلف توسط مدیران مورد واکاوی قرار گیرد تا بتوانیم با بیان واحد آنها اعتبارات خوبی را در سفر مصوب نماییم.

محمدبیگی به برخی از مطالباتی که باید در حوزه شهری به آن پرداخته شود اشاره کرد و ادامه داد: تعیین تکلیف پروژه‌های بازآفرینی شهری و بافت فرسوده از مطالبات مهم برای شهر قزوین در سفر رئیس جمهور است و باید اعتبارات بالایی را برای این حوزه مطالبه نماییم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های کلان شهری در شورا تصمیم گیری می شود، بر اين اساس باید همراه با مدیریت شهری تقسیم کار واحد داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان قزوین در تکمیل پروژه ها مظلوم واقع شده افزود: در سفرهای استانی طرح‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد جزو مصوبات سفر برای تکمیل پروژه قرار می گيرند که متاسفانه در استان تعداد پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت بسیار کمی داریم.

محمدبیگی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و رایزنی های انجام شده توانستیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را که کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت را جزء مصوبات سفر قرار دهیم و بتوانیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه را داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس همچنین به سایر مطالبات در نظر گرفته شده جهت طرح در سفر رئیس جمهور به قزوین اشاره داشت و ادامه داد: در حوزه‌های کشاورزی، راه و شهرسازی، برق و آب و سرمایه گذاری در استان، تعیین تکلیف پروژه ساماندهی حرم امامزاده حسین(ع)، احداث مهدیه و مصلی و مساجد شهر و اختصاص بودجه ویژه برای ایجاد زیرساخت منطقه عظیمیه، ساخت کتابخانه مرکزی شهر نیز از دیگر مطالبات مهمی است که در این سفر مطرح خواهند شد.

به گفته وی انتقال لوله چهار مواد سوختنی از قزوین به خارج و افزایش ردیف اعتبار ملی برای دهکده طبیعت از دیگر مواردی است که بایستی در این سفر از سوی مدیریت شهری و اعضای شورا مطرح و تاکید شود.

این مسئول همچنین در پایان سخنانش بر اهمیت توجه به باغستان سنتی قزوین تاکید کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور ردیف ملی اعتبار برای باغستان خواهیم گرفت، چرا که هنوز کار جدی برای باغستان انجام نشده و در حد حرف بوده و اقدام عملیاتی برای آن مشاهده نکردیم.

به گفته محمدبیگی، باید بتوانیم با حفظ نظام باغستان، فضایی را در راستای رونق گردشگری ایجاد نماییم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط