جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۲۳

نگاهی به عملکرد منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین در هفته گذشته

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، هفته گذشته را با برگزاری دو جلسه علنی به ریاست فرج اله فصیحی رامندی و تصویب ۵لایحه از مجموع لوایح دریافتی از شهرداری به پایان رساندند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، برپایی آیین بزرگداشت روز ملی شوراها با حضور اعضای ۶ دوره شوراهای اسلامی شهر و صباغی شهردار قزوین در سالن مفاخر شهرداری دیگر اقدام اعضای شورا در هفته گذشته بود.

بر پایه این گزارش، از برپایی جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر با هدف بررسی لوایح مهم شهرداری و برپایی نشست خبری فرج اله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و قاسم اللهیاری سخنگوی این نهاد با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی شورا، می توان به عنوان دیگر اقدام نمایندگان مردم در پارلمان محلی قزوین نام برد.

حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در مناطق سه گانه شهرداری در قالب برنامه هفتگی ملاقات مردمی و با هدف رسیدگی به مطالبات مراجعین هر یک از این مناطق که با دستاورد حل و فصل مجموعا ۴۸ پرونده همراه بود دیگر اقدام اعضای شورا در این مدت به شمار می رود.

همچنین برپایی جلسات کمیسیون فرهنگی شورا با موضوع بررسی چگونگی واگذاری تابلوهای تبلیغاتی شهر، کمیسیون امور اجرایی شهر با هدف رسیدگی به مسایل مشترک شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان، کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست، نظارت و شورایاری های شورا به منظور تعیین تکلیف بهای خدمات پسماند در سال جدید، کمیسیون مالی سرمایه گذاری و برنامه ریزی با هدف بررسی لوایح استمهال تسهیلات دریافتی شهرداری از بانک ها، حمایت از بیماران ام اس استان، تخصیص پاداش به عوامل نیروی انتظامی موثر در شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز، بررسی در خواست مدیران دفاتر زیارتی مبنی بر معافیت از پرداخت مالیات کسب و پیشه، نوسازی و پسماند، کمیسیون تلفیق شهرسازی، املاک و حقوقی شورا با کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی این نهاد مردمی با دستور کار بررسی لایحه بهای خدمات آماده سازی معابر شهر، تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر و بررسی طرح کاهش حریم بلوار مرحوم آیت اله ابوترابی و بلوار صنعت از جمله اقدامات اعضای شورا در هفته گذشته محسوب می شود.

همچنین طی این مدت رییس و اعضای کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورا از چند پرونده ملکی در سطح شهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفتند.

دیدار با آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیران و معاونین وی در یکصدمین سالروز گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و حضور در کارگروه توافقات بافت فرسوده به منظور صدور مجوز حفاری از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اعضای شورا اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته بود.

همچنین نمایندگان مردم در پارلمان محلی قزوین طی این مدت با برپایی نشست با اعضای انجمن معتادان گمنام شهر قزوین و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در شهر، در زمینه تخصیص امکاناتی به این قشر از جامعه قول مساعد دادند. 

میزبانی از آزادپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران و هیأت همراه در پارلمان محلی قزوین و امکان سنجی برپایی جشنواره های منطقه ای و ملی سینمایی در این شهر می توان به عنوان دیگر اقدام اعضای شورای اسلامی شهر قزوین طی این مدت یاد کرد.

حضور در همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان قزوین در محل فرمانداری و طرح دیدگاه ها و نظرات تخصصی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان دیگر اقدام اعضا در هفته گذشته به شمار می رود.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضوردر آئین اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمان ایمنی شهرداری قزوین و تقدیر از ورزشکاران حاضر در این مسابقات به هفته پر کار خود پایان دادند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط