یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۱

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر قزوین

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی در شهروندان و کاهش تولید پسماند می‌تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست داشته باشد و ضرورت دارد تا شهرداری قزوین در این زمینه به صورت جدی ورود کند.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لایحه تعرفه خدمات پسماند شهرداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی با بیان اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: افزایش و تنوع محصولات و کالاهای مصرفی ، روند صعودی مصرف گرایی در بین شهروندان ، متداول شدن الگوی نامناسب مصرف در جامعه و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده است تا امروز با معضل جدی و پیچیده ای به عنوان زباله یا مواد زائد شهری روبرو باشیم.

وی افزود: باید کاری کرد که مردم به این باور برسند که تفکیک زباله از مبدأ کار بسیار ارزشمندی است، بر این اساس ایجاد چنین نگرشی بی‌تردید موجب می‌شود شهروندان بیش از گذشته با مدیران شهری همراه شوند و در این کار مشارکت کنند.

به گفته فصیحی رامندی، همچنین ضرورت دارد شهرداری قزوین بسترهای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در شهر قزوین فراهم نماید.

رییس شورای اسلامی شهرقزوین ، در بخش دیگری از سخنانش ضمن استماع نظرات کارشناسان شهرداری قزوین پیرامون تعیین تعرفه خدمات پسماند در دو بخش مسکونی و تجاری خاطر نشان کرد: بایستی در فرمول محاسبه تعرفه خدمات پسماند شاخص هایی تغییر یابد و پس از اصلاح و تعیین اعداد و ارقام مربوط به هر بخش مجددا در جلسه آتی دراین خصوص تصمیم گیری شود.

فصیحی رامندی در ابتدای سخنانش به سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: امریکای جنایتکار پس از پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه ها و دسیسه ها را برای شکست انقلاب اسلامی به کار گرفت که از جمله آنها محاصره اقتصادی کشورمان بود و از سال 1359 آغاز و هرسال آن را تمدید کرده و به امید شکست انقلاب هر سال بر شدت آن افزود؛ بطوریکه در سال های اخیر بعنوان تحریم فلج کننده مبادلات اقتصادی ، تجاری، صنعتی و تکنولوژی و حتی پولی ، بانکی وارزی را هم وضع کرد، اما به لطف حق انقلاب اسلامی پایدار و مقاوم ایستاده و توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دولت اصلاحات با عنوان اعتماد سازی وقفه ای در حرکت رو به جلوی خنثی سازی تحریم ها ایجاد کردند، افزود: اما در دولت نهم و دهم شتاب بیشتری برای بی اثر سازی تحریم ها و عبور از موانع پیش آمد، لیکن با روی کار آمدن روحانی و آمد و شدهای بی اثر کشور و هیات های دیپلماتیک منجر به شناساندن راههای فرار از تحریم به دشمن از آنها شد، که امیدوارم با روی کار آمدن دولت انقلابی وجهادی بتوانیم با بی اثر کردن تحریم هاو توطئه های دشمنان انقلاب از موانع عبور کنیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط