یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۰

ولی چگینی،

قیمت‌های فروش زمین در مزایده های شهرداری تجدید نظر شود

به منظور افزایش تمایل به مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در مزایده های فروش زمین توسط شهرداری قزوین بایستی در قیمت فروش زمین در مزایده ها تجدید نظر شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، ولی چگینی رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارکرد: قیمت‌های ارائه شده در مزایده فروش زمین در شهرداری قزوین بعضا بالاتر از قیمت روز و واقعی زمین است که همین امر باعث کاهش آمار فروش زمین در سال جاری بوده است.

چگینی گفت: قیمت‌های پیشنهادی شهرداری در مزایده ها، خود موجب افزایش قیمت زمین و مسکن در شهر می‌شود چون در برخی موارد قیمت‌های شهرداری بالاتر از قیمت بازار است.

وی افزود: به منطور ترغیب مردم در مزایده های فروش زمین بایستی ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار کارشناسی صورت گیرد تا بتوانیم شاهد تحقق منطقی بودجه شهرداری قزوین در سال جاری باشیم.

چگینی  در این خصوص خواستار تصمیم جامع و منطقی از سوی اعضای شورا و مدیریت شهری قزوین شد.

رئیس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه خرید ۳۱ درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین اختصاص داشت گفت: برنامه شهرداری باید برای استفاده از ظرفیتهای این شرکت در آینده مشخص و ارائه گردد .

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط