سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۲

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم توجه به تخصیص صد درصدی بودجه سازمان آتش نشانی

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بازدید از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با هدف بازدید از سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در محل این سازمان برگزار شد و اعضای این کمیسیون‌ در جریان اقدامات و عملکرد این سازمان و چالشهای پیش روی این سازمان قرارگرفتند.

 توجه به معیشت پرسنل سازمان آتش نشانی

این گزارش می افزاید: در ابتدای این جلسه کاظمی، معاون خدمات شهری شهرداری قزوین در سخنانی ضمن تقدیر از حضور اعضای کمیسیون خدمات شهری در سازمانهای زیر مجموعه معاونت خدمات شهری به بیان چالش‌های این حوزه پرداخت و گفت: لزوم اجرای عدالت براساس نظامات  بودجه،اصلاح و ترمیم حقوق پرسنل آتش نشانی  و توجه به تخصیص بودجه سازمان آتش نشانی و تجهیزات این سازمان بایستی مورد توجه قرار گیرد‌.

وی برلزوم توجه به تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه سازمان آتش نشانی و نیازهای این سازمان تاکید نمود.

 نجات  ۶۵٠ نفر در ۲ هزار عملیاتِ آتش‌نشانی در شش ماه اول سال

قدیر موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین نیز در سخنانی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 هزار عملیات توسط آتش نشانی قزوینی انجام شده که موجب نجات 650 نفر شدند .

وی مهمترین وظیفه این سازمان را امداد و نجات و اطفای حریق دانست و افزود: در کنار این دو مقوله، وظیفه آموزش و پیشگیری را برعهده داریم تا با بالا بردن فرهنگ ایمنی از میزان حوادث بکاهیم.

موسی خانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین دارای ۲۳۰ نیروی انسانی عملیاتی و ستادی است که در ایستگاه‌های ثابت و سیار در حال خدمت رسانی هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین  همچنین خواستار تامین اعتباراجرای طرحهای ایمن سازی بازار سنتی قزوین و راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در بازار  شد .

موسی خانی همچنین به بیان  آمار عملکرد در حوزه آموزش و پیشگیری نیز اشاراتی داشت و  گفت :درحوزه پیشگیری ۲۲۰ مورد بازدید از مراکز خطر  و شناسایی انبارهای پرخطر و علت یابی وقوع حوادث صورت گرفته است .

وی همچنین به برنامه های این سازمان در هفته آتش نشانی  نیز اشاره داشت.

بر پایه این گزارش؛ رئیس و اعضای این کمیسیون‌ نیز در سخنانی بر لزوم استیفای حقوق آتش نشانی و تخصیص  صد درصدی بودجه این سازمان و تامین معیشت پرسنل آتش نشانی،افزایش تعاملات و ارتباطات سیستماتیک و اداری  مجموعه آتش نشانی با اعضای شورا  تاکید شد.

همچنین گفتنی است؛ راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در بازار و نصب شیرهای هیدرانت و حل مشکلات و چالشهای این پروژه وتوجه به معیشت و حقوق  ویژه پرسنل آتش نشانی،آموزش موارد ایمنی در نواحی منفصل شهری و به ویژه در قشر بانوان از دیگر موارد مطرح شده دراین جلسه بود.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط