شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۶

علی فرمانی،

نیازمند مساعدت نمایندگان مجلس در وصول مطالبات شهرداری قزوین از دولت هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تاکید بر وحدت و همدلی میان مدیران استانی و شهری خواستار پیگیری وصول مطالبات شهرداری قزوین از دولت و دستگاههای اجرایی توسط نمایندگان مجلس شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین ،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه هم اندیشی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که با هدف بررسی و حل مشکلات پیش روی مدیریت شهری قزوین در تالار مردم برگزار شد اظهار کرد: گسـتردگی و پیچیدگی مسـائل شهری و رشـد و توسعه روز افـزون شـهرها، در شرایط اقتصادی موجود به دلیل عدم وجود نقدینگی، مدیریـت امـور شـهر را بـه وظیفه ای دشـوار بدل کرده اسـت.

وی ادامه داد: عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت و دستگاههای اجرایی تاثیر مستقیمی بر اجرای پروژه های عمرانی، ارائه خدمات شهری، فنی و شهرسازی، فضای سبز، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی و در نهایت تاثیرمستقیمی بر زندگی شهروندان دارد که در این راه نیازمند مساعدت و همکاری نمایندگان محترم مجلس هستیم.

رییس شورای اسلامي شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به قانون هوای پاک خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها مکلف است حداقل 20 درصد از منابع در اختیار خود را به توسعه کمربند سبز موضوع قانون مذکور اختصاص دهد و به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت نماید که متاسفانه این مبلغ به استان پرداخت شده ولی در اختیار این شهرداری قرار نگرفته است.

فرمانی همچنین تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری و مکاتبات مختلف مطالبات شهرداری از اداره کل مالیاتی از محل مابه التفاوت 1درصد قیمت فروش با 1 درصد کارمزد صنایع آلاینده از سال 1393پرداخت نشده و این در حالی است که عدم پرداخت این مبلغ، موجب آسیب های زیست محیطی، عدم توسعه شهر و در نهایت تضییع حقوق شهروندان شده است.

وی در ادامه به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره نمود و افزود: این عوارض پس از کسر وجوه مقرر در قانون مذکور باید به حساب تمرکز وجوه استان نزد خزانه داری کل کشور براساس شاخص جمعیت واریز گردد، که این مبلغ از سال 1396 تا پایان شهریور 1400حدود 12هزار میلیارد ریال می شود که متاسفانه واریز نشده است؛ این درحالی است که موضوع پرداخت عوارض مربوطه در اغلب استان ها رعایت گردیده وعدم واریز آن به قزوین خسارات فراوانی در انجام پروژه های عمرانی شهرداری های استان را در پی داشته است.

رییس پارلمان محلی قزوین با بیان اينکه یکی از وظایف شهرداری ها در راستای اجرای ماده 16قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن،ارایه تخفیفات طرح های تولید مسکن ویژه گروه های کم درآمد و طرح های تولید مسکن در بافت های فرسوده شهرها است تاکید کرد:به استناد همین قانون دولت موظف به جبران 100درصد تخفیفات اعمال شده می باشد که در این راستا شهرداری قزوین علیرغم مشکلات متعدد مالی از سال 1397 تا پایان 1400اقدام به اعطای تخفیف به مبلغ 44میلیارد و474میلیون ریال در بافت فرسوده نموده است که هنوز به حساب شهرداری کارسازی نشده است.

وی همچنین از نمایندگان محترم مجلس خواست تا سهمیه قیر شهرداری قزوین را که متاسفانه در لیست تخصیص سهمیه ارسالی لحاظ نشده است را پیگیری نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین برضرورت پیگیری نمایندگان محترم مجلس در وصول سایر مطالبات  شهرداری قزوین از جمله مطالبات از محل تخلفات رانندگی ، عوارض وسائط نقلیه مورد معامله در محل سکونت، مالیات بر ارزش افزوده 12 در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی، عوارض مالیات نقل و انتقال قطعی املاک تاکید نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر پیگیری اعضای شورا و مدیریت شهری قزوین درحل مشکلات شهری از جمله اتمام پروژه های نیمه تمام ،تکمیل پل امام رضا ع و تکمیل کمربندی شرقی شهر قزوین تاکید نمود.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط