یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۴

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

نیت واقفان به سمت نیازهای شهروندان و نیازهای بروز جامعه سوق داده شود

در راستای جهت دهی به نیت واقفان می توان خیران را به سمت و سوی مدیریت شهری ،نیازهای جامعه و امور شهروندان سوق داد.

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزارشد اظهار کرد: اوقاف امانتدار موقوفات و وارث واقفان است که باید طبق نظر واقف نسبت به احیا و اجرای نیت واقف عمل کند.

 وی تصریح کرد: انسان پس از مرگ بعد از چند سال نام و یادش فراموش می شود، اما واقف پس از مرگش به واسطه موقوفه ای که بر جای گذاشته باقی می ماند و نامش هیچ‌گاه نمی‌میرد و اثرات خیر واقفان باقیات و صالحات منشاء خیر استمرار دارد و تا آخرت ادامه دارد .

 اشدری در ادامه سخنانش تاکید کرد: نیت وقف های جدید باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود و در این راستا باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین با بیان اینکه باید به نیت واقفان سمت و سو داده شود افزود: خیران و واقفان باید به سمت و سوی نیازهای مدیریت شهری و نیازهای جامعه و امور شهروندان سوق داده شوند، لذا برای موضوعات فرهنگی، ورزشی و رفاهی نیز می توان از ظرفیت واقفان استفاده نمود.

 اشدری دربخش دیگری از سخنانش خواستار حمایت از مساجدی که علاوه بر کارهای عبادی و مذهبی اقدامات فرهنگی نیز دارند شد و گفت: در کمیسیون فرهنگی شورا نیز این موضوع مطرح شد که به مساجدی که در کنار کارهای عبادی و مذهبی اقدامات فرهنگی نیز انجام می دهند، مساعدت و حمایتهای مضاعفی از سوی شورا ومدیریت شهری قزوین شود .

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط