یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۴

مدیر کل اوقاف استان قزوین در صحن شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد:

لزوم از سرگیری اجرای پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع)

آستان مقدس امامزاده حسین (ع) متعلق به کل شهر قزوین اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی است وبایستی برای طرح تملک پلاکهای باقیمانده همت و عزم جدی صورت گیرد و اجرای طرح از سر گرفته شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به قدمت وقف دراستان اظهار کرد: وقف در قزوین قدمتی دیرینه دارد و حدود ۲۰ درصد از اراضی این استان موقوفه محسوب می‌شوند، همچنین بخش اعظمی از موقوفات استان مربوط به پس از انقلاب اسلامی است و از ۸۱۴ مورد موقوفه ثبت شده در استان ۵۰۸ مورد پس از انقلاب ثبت شده است.

 وی افزود: درصد بالای موقوفات در این استان، وظایف دست اندرکاران این حوزه را هم افزایش داده تا جایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین باید به صورت روزانه و در راستای اجرای نیت واقفان موضوعات اجتماعی، درمانی، معیشتی و بسیاری از موضوعات دیگر را دنبال کند.

 حجت الاسلام مجیدی در ادامه سخنانش بر لزوم ادامه طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) اشاره داشت و گفت: این آستان مقدس متعلق به کل شهر قزوین اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی است و بایستی برای طرح تملک پلاکهای باقیمانده همت و عزم جدی صورت گیرد و اجرای طرح از سر گرفته شود.

 وی دربخش دیگری از سخنانش که به پرسش و طرح سوال از مدیران شهرداری قزوین در حوزه مشکلات اراضی وقفی اختصاص داشت تاکید کرد: افرادی که در اراضی موقوفه صاحب حق هستند قابلیت نقل و انتقال دارند و در این جا به جایی باید حقوق موقوفه پرداخت شود و براین اساس، در خرید و فروش یک درصد بسیار ناچیزی به اوقاف پرداخت می کنند و هیچ منعی برای نقل و انتقال وجود ندارد.

 وی همچنین خواستار تعاملات بیشتر و تشکیل جلسات همکاری و تعاملات دو سویه با مدیریت شهری قزوین شد وتاکید کرد: جلسات تعاملی را به فال نیک می گیریم چرا که در مفاهمه وگفتگو وتعاملات دوسویه زودتر شاهد حل مشکلات خواهیم بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط