شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالار مردم، دیدار با مراجعین مناطق چهارگانه، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا و بازدید از مناطق مختلف شهری و حضور درسامانه 137 شهرداری قزوین به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در هفته گذشته طی دو جلسه علنی که به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار شد؛ اعضای شورا طی آن 7 لایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

بر پایه این گزارش؛ یکی از جلسات علنی شورا با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد که طی آن با حضور مدیران مناطق چهارگانه شهرداری قزوین مسایل حوزه وقف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم تعاملات بیشتر میان مدیریت شهری قزوین و اداره اوقاف استان قزوین تاکید شد. همچنین در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر قزوین عباس کاظمی فرماندار قزوین به همراه اعضای هیات تطبیق مصوبات حضور یافتند.

 از حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از جمله محسن حق شناس،حسین صلح جو و قاسم اللهیاری در سامانه 137 شهرداری قزوین جهت پاسخگویی و پیگیری درخواستهای شهروندان می توان به عنوان اقدامات پارلمان محلی قزوین در هفته اخیر نام برد.

همچنین اعضای شورا با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

گفتنی است ؛دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین طی روال هر هفته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان برگزار شد.

 این گزارش خاطر نشان می کند؛ کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهرقزوین نیز در هفته اخیر دو جلسه با محوریت بررسی جزییات مناقصه امور خدماتی ایستگاههای پسماند در شهرداری قزوین برگزار نمود وطی آن اعضای شورا خواستار ارایه دقیق آمار وارقام و اصلاح اعداد در قراردادها شدند.

 همچنین برپایی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم با دستور کار بررسی قراردادهای غرفه های سعد السلطنه و ارزیابی بودجه مساعدت عمرانی به مساجد از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود که در این جلسه مقرر شد؛ تا پیش نویس آیین نامه واگذاری غرفه ها دراین مجموعه تاریخی از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تدوین گردد؛ دربخش دوم این جلسه نیز اعضای کمیسیون خواستار کمک ویژه به ساخت مساجد درمناطقی که مساجد کمی دارند شدند.

این گزارش تصریح می کند؛ برگزاری کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شهر قزوین با هدف بررسی شش لایحه مالی در تالار مردم با حضور کارشناسان و نمایندگان مطلع از دیگر اقدامات منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین طی هفته اخیر بود.

 برپایی دو جلسه کمیسیون شهرسازی ،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی و رسیدگی به هفت لایحه ملکی، نامه های واصله و رسیدگی به درخواستهای شهروندان نیز از دیگر برنامه های شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط