یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۸

فاطمه اشدری:

کمیسیون توافقات درشهرداری قزوین تشکیل شود/تسریع در روند رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد با برگزاری جلسات فوق العاده

به منظور کاهش تخلفات درساخت وساز وکاهش پرونده های ورودی به کمیسیون ماده صد ضرورت دارد تا کمیسیون توافقات درشهرداری قزوین راه اندازی شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد،طی سخنانی اظهارکرد: در حال حاضر به دلیل تراکم پرونده در کمیسیونهای ماده صد، در رسیدگی به پرونده های شهروندان و رفع گرفتاری مردم با مشکل روبرو هستیم. براین اساس باید علاوه بر جلسات این کمیسیون به صورت مستمر وثابت ، جلسات فوق العاده تشکیل شود تا روند رسیدگی به پرونده ها سرعت بیشتری بگیرد.

 وی افزود: بایستی در جریان ساخت و ساز و قبل از هرگونه تخلف اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد نه اینکه وقتی مالک بنا را به اتمام رساند نسبت به اعمال حکم تخریب و یا اعاده به وضع سابق اقدام کرد.

 اشدری تاکید کرد: کمیسیون توافقات به حل مشکلات شهروندان و کاهش پرونده های ورودی به کمیسیون ماده صد کمک زیادی خواهد کرد در این شرایط است می توان در کمیسیون ماده صد جز تخریب رأی دیگری نداشت .

 رییس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد مشکل دریافت استحکام بنای سه برگی برای شهروندان به ویژه مناطق منفصل شهری ونقاط کم برخوردار شهر اشاره نمود و گفت: بیشتر شهروندانی که پلاکهای زیر صدمترمربع و فرسوده دارند برای ساخت وساز باید استحکام بنای سه برگی دریافت نمایند که متاسفانه توان مالی برای این موضوع را ندارند لذا بایستی این مشکل برای دریافت خدمات این پلاکها به نوعی رفع و درخصوص آن تدبیر شود. متأسفانه بسیاری از مالکین ، برای استعلام ادارات حفار و خدماتی در انتظارند زودتر تعیین و تکلیف شوند .

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط