سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۳

هشدار رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین؛

آرای کمیسیون ماده 100 باعث فرار سرمایه‌گذاران از صنعت ساختمان می‌شود

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین گفت: متأسفانه کمیسیون ماده 100 نارضایتی‌های بسیار زیادی را در بین عموم مردم ایجاد کرده و آرای این کمیسیون باعث فرار سرمایه‌گذاران از صنعت ساختمان قزوین می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه کمیسیون ماده 100 نارضایتی‌های بسیارزیادی را در بین عموم مردم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: مهمترین نارضایتی از کمیسیون ماده 100 این است که در این حوزه وحدت رویه وجود ندارد و دوم اینکه پرونده‌ای که قرار است در دیوان عدالت رأی بگیرد، چرا باید در کمیسیون ماده 100 قزوین رأی تخریب به آن داده شود. باید دست به دست هم دهیم و این مشکل بزرگ را حل کنیم.

چگینی با بیان اینکه آرای کمیسیون ماده 100 باعث فرار سرمایه‌گذاران از صنعت ساختمان قزوین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان از استان قزوین به استان‌های شمالی رفتند و در این استان‌ها مشغول سرمایه‌گذاری هستند و این یک هشدار بسیار مهم و جدی به شهر قزوین است.

وی ادامه داد: از آنجایی که در صنعت ساختمان حداقل 330 شغل درگیر است، به واسطه رأی‌های تخریبی که در کمیسیون ماده 100 صادر می‌شود، شاهد فرار سرمایه‌گذار و در نتیجه کاهش ساخت‌وساز در شهر موجب بیکاری قشر عظیمی از جامعه خواهد شد.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به عدم حضور نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون ماده 100 گفت: نمایندگان شورای شهر وقت دارند که در کمیسیون ماده 100 حضور داشته باشند، اما عمدتاً نمایندگان وزارت کشور یا قوه قضائیه فرصت ندارند که در جلسات کمیسیون شرکت کنند. همین قضیه باعث شده که پرونده‌ها یک سال در نوبت رسیدگی بمانند و امروز حدود 200 تا 300 پرونده در انتظار و نوبت رسیدگی کمیسیون ماده 100 هستند.

چگینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر ضرورت احداث کمربندی جنوب شهر تأکید کرد و گفت: احداث این کمربندی موجب اتصال آزادراه تهران به جاده بویین‌زهرا و از آنجا به آزادراه‌های زنجان و رشت می‌شود که خارج از حریم باغستان سنتی قرار دارند و این کمربندی می‌تواند جایگزین نسیم شمال شود.

وی افزود: در مسیر نسیم شمال شاهد ترافیک بسیار سنگین و تصادفات بسیار ناگواری هستیم که موجب از دست دادن هموطنان و همشهریان در این مسیر می‌شود. با توجه به اینکه در سفر ریاست‌جمهوری اجرای این طرح مصوب شود، می‌طلبد مدیران استانی به واسطه جذب بودجه‌های کشوری این اتفاق مهم و قشنگ را برای شهرمان رقم بزنیم.

رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین اضافه کرد: اتصال ناحیه اندیشه به شهر قزوین و پل امام رضا به اتوبان و ناصرآباد و شهرک اندیشه برای پدافند غیر عامل مهم است، همچنین در حال حاضر ساکنان شهرک اندیشه و ناصرآباد مشکلات زیادی دارند که رفت و آمد ۴۰ هزار نفر در این دو بخش باید روان شود.

به گفته وی بازگشایی مسیر شهرک اندیشه و اتصال شهرک دانش و ناصرآباد به بلوار امام علی (ع)تا حدود زیادی بار ترافیکی در محورهای ولیعصر و دروازه رشت را برطرف خواهد نمود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط