سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۷

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهرقزوین صورت گرفت؛

بررسی شاخص های کارگروه حمل و نقل و ترافیک در برنامه پنجساله شهرداری قزوین

در جلسه کمیسیون عمران،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین شاخص های کلی کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در افق برنامه پنج ساله مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، جلسه کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا ،مدیران و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

این گزارش می افزاید:در ابتدای این جلسه لایحه عقد متمم قرارداد پروژه تکمیل و احداث ساختمان آتش نشانی اندیشه فاز دوم از طریق ترک تشریفات مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و تأیید شد.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه ،اقدامات کارگروه حمل و نقل و ترافیک در تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله سوم شهر و شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش،عرشیان معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری قزوین به ارائه گزارش پیرامون اقدامات و برنامه های این کارگروه و عناوین موضوعی سالانه برنامه ریزی شده اشاره داشت و گفت: در سال اول هوشمند سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک با تاکید بر اصلاح رفتار رانندگان پر خطر، در سال دوم ارتقای فرهنگ ترافیک با تاکید بر مراقبت از کودکان در ترافیک،سال سوم حمل و نقل عمومی، سال چهارم حمل و نقل پاک و سال پنجم ارتقای فرهنگ ترافیک با تاکید بر ایمنی موتور سواران هدفگذاری شده است.

وی درادامه به برخی شاخص های مهم این کارگروه اشاره نمود و گفت:اجرای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک،احداث دو پارک آموزش ترافیک ، راه اندازی دوچرخه اشتراکی افزایش میزان برنامه های فرهنگي در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، افزایش میزان طرحهای پژوهشی درحوزه حمل نقل،همکاری با سمن ها،ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در محلات،توسعه پیاده راه ها از جمله مهم ترین شاخص های این کارگروه است.

به گفته عرشیان،خرید و راه اندازی سامانه های مکانیزه ثبت تخلف ،نصب دوربینهای نظارت تصویری،سامانه های هوشمند مدیریت ترافیک،مطالعات افزایش سهم استفاده از حمل و نقل عمومی، از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل در پنج ساله آینده خواهد بود.

گفتنی است ؛ مقرر گردید کلیات اقدامات کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در جلسه صحن علنی شورا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط