سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۷

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

احداث مینی پارک های ترافیک در شهر قزوین

به منظور ارتقای فرهنگ آموزش ترافیک به ویژه در کودکان و دانش آموزان بایستی احداث پارکهای ترافیک کوچک مقیاس در شهر قزوین در دستور کار قرار گیرد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی املاک وحقوقی شورای اسلامی شهرقزوین، در جلسه علنی شورا که با دستو رکار بررسی شاخصهای کارگروه حمل ونقل و ترافیک در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین برگزارشد با بیان این مطلب اظهارکرد: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک در شهروندان به ویژه کودکان و دانش آموزان لازم است تا حداقل 5 پارک ترافیک در شهر قزوین، به ویژه در نقاط منفصل شهری برنامه ریزی و احداث شود.

وی با بیان اهمیت یادگیری در پارکهای ترافیک افزود: اگر دانش‌آموزی بحث ترافیک را به صورت کلاسیک در مدرسه فرا بگیرد، در این حالت به یادگیری علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و به سرعت مطالب را فراموش می‌کند. اما اگر آموزش در این پارک انجام شود، دانش‌آموز به خوبی مطالب را می‌آموزد و هیچگاه آن را فراموش نمی‌کند.

تقوی تاکید کرد: زمانی که آموزش به صورت حضوری انجام شود و آموزش‌دهنده‌ و مخاطب در مقابل یکدیگر قرار گیرند، هر دو شخص می‌توانند از روش‌های تازه و نوین بهره ببرند همچنین اگر کودک یا نوجوان به صورت واقعی و حضوری تحت آموزش قرار بگیرد، تهدید و خطر را بهتر حس می‌نماید.

 رییس کمیسیون شهرسازی املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین در ادامه جلسه در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه اخذ مجوز ترک تشریفات مناقصه برای ایستگاه آتش نشانی اندیشه گفت: این پروژه به اتمام رسیده و تکمیل شده است و حالا شهرداری این لایحه را به شورا ارسال کرده است ! اگر اعضای شورا با این لایحه مخالفت کند تکلیف چیست؟ این بار چندم است که شهرداری قزوین پروژه ای را تمام می کند و بعد از شورا اخذ مجوز می نماید که اصلا صحیح نیست.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط