شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱

شورای اسلامی شهرقزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق سه گانه شهرداری ،دیدار با مراجعین این مناطق و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن لوایح ارایه شده شهرداری قزوین را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

برپایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهرقزوین با حضور درمناطق سه گانه شهرداری که روزهای یکشنبه هرهفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.

گفتنی است ؛ درهفته ای که سپری شد جلسه تلفیق کمیسیون فرهنگی و عمران شورای اسلامی شهرقزوین به ریاست قاسم اللهیاری و باحضور مدیران سازمان های مربوطه شهرداری قزوین بر پا شد و طی آن وضعیت قرارداد خانه تئاتر بررسی و بر ضرورت تکمیل این پروژه تا دهه فجر امسال تاکید شد.

برپایی کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین به ریاست ولی چگینی با دستور کار بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اخذ شده توسط سازمانها و پیمانکاران شهرداری از بانک شهر از دیگر عملکرد این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.

بررسی لوایح شهرداری در جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین که به ریاست مهری السادات تقوی برگزارشد، نیز از دیگر اقدامات اعضای شورا طی مدت مذکور بود؛ در این کمیسیون 6توافق ملکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون با بررسی کارشناسانه، لوایح شهرداری قزوین در حوزه توافقات و املاک را از نظر گذراندند.

گفتنی است؛همچنین درهفته اخیر کمیسیون عمران ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهرقزوین دو جلسه با محوریت بررسی اقدامات کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در افق برنامه پنج ساله را برگزار نمود و طی آن شاخصهای تدوین شده در این برنامه را مورد بحث وبررسی قرار داد.

برپایه این گزارش؛ برگزاری کمیسیون خدمات شهری وشورایاری شورای اسلامی شهرقزوین نیز به ریاست حسین صلح جو، وبا حضور مدیران مناطق چهارگانه شهرداری قزوین و مدیر سامانه 137 شهرداری با موضوع بررسی مشکلات وچالشهای رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی از دیگر اقدامات منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین در هفته اخیر بود.

از بازدید رییس شورا واعضای کمیسیون شهرسازی از اراضی مورد توافق باستاد اجرایی واقع در اسماعیل آباد نیز می توان به عنوان دیگر عملکرد این نهاد مردمی در هفته اخیر یاد نمود.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط