یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

متن کامل نطق پیش از دستور ولی چگینی رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین

به نام خداوند راستی و صداقت
رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرموند؛
هر گاه در برادر (دينى) خود سه صفت ديدى به او اميدوار باش: حيا، امانتدارى و راستگویی

با سلام و عرض ادب خدمت مردمان شریف کهن شهر قزوین ،همکاران و اهالی محترم رسانه،قبل از هر چیز در این جایگاه و از این تریبون که مردم در اختیارم گذاشته اند و از زبان آنها به خودم می گویم:

آقای ولی چگینی؛ به عنوان یکی از 9 عضو شورای اسلامی شهرقزوین در یک سال و چند ماه گذشته چه کرده ای"!؟
به غیر از کیلومترها حرف قشنگ و وعده وعیدهای جذاب و زیبا ،کدامین پروژه را به سرانجام رسانده اید و یا استارت شروع کدام پروژه که قرار است بخشی از مشکل مردم را مرتفع کند، زده اید؟

به کدامین درآمد پایدار رسیده و یا نزدیک شده اید؟کدام سرمایه خرد و یا کلان را برای حضور در شهر ترغیب کردید و یا به ثمر نشاندید؟ و بسیاری از این دست سوالات که روزانه از من و همکارانم پرسیده می شود.

مردم عزیز؛ من ، ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین از همین صندلی که شما برای خدمت در اختیارم گذاشته اید با همان صداقتی که به شما قول دادم همواره همراهم باشد عرض می کنم ؛

ما در این یک سال و چند ماه، هیچ کاری نتوانستیم انجام دهیم، هیچ کاری...
من و همکارانم ماهها تلاش کردیم و از بین ده ها گزینه تصدی پست شهرداری با مشورت خردمندان و صاحبان تجربه به کسی رأی دادیم که دهه ها در پست های مختلف مدیریتی خوش درخشیده بود و در صحن شورا هم قول های قشنگی برای شروع فصلی نو در کار و سازندگی برای کهن شهر قزوین داد.

مردم عزیز از این لحظه به بعد من بر اساس قولی که به شما داده ام ،تمام تلاشم را خواهم کرد که زبان گویای شما باشم و برای عمل به این مهم ، از هیچ کسی هراسی نخواهم داشت.

و اما آقای شهردار؛

از بودجه دو هزار و دویست میلیاردی چه خبر؟! از حضور سرمایه گذاران بزرگ و ملی چطور؟! کسب درآمدهای پایدار به کجا رسید؟! از اجرای 101 ابر پروژه و... چه خبر؟

پائیز تمام شد و جوجه ای برای شمردن نیست که هیچ ، تمام تخم مرغ ها هم لق از آب درآمد.

فقط و فقط ۳۰ درصد از بودجه شما در شش ماه اول محقق شد؟؟چرا؟؟

آقای شهردار؛ ما در این مدت چه کردیم که اکثر سرمایه گذاران بومی بخش مسکن را به شهرهای شمالی فراری دادیم؟

آقای شهردار ؛ ما مدتهاست منتظریم یکی از آن سرمایه گذاران کلانی که گفتید می آورم را ببینیم ؟و همچنان منتظریم که شما تحولی شگرف در حوزه گردشگری کهن شهر قزوین ایجاد نمائید؟

درمورد پروژه های عمرانی نیمه تمام

شرمنده مردم هستم که می گویم آقای شهردار در صحن شورا تضمین داد که سال 1401 سال اتمام پروژه های نیمه تمام است؟!!

مردم عزیز ما در این یک سال:
سبزه میدانی را به پایان رساندیم که هنوز نیمه کاره است.
محوطه کوچکی را در باراجین افتتاح کردیم که انگار رویمان هم نشد آن را به صورت جدی رسانه ای کنیم
تقاطع یادگار امام (ره )را داریم که ماههاست وعده افتتاح در هفته بعد را می دهیم.
و البته نسیم شمالی که این پروژه حاصل عملکرد شورای قبل بود
و دیگر هیچ ..

کارهایی که سرجمع بودجه ای که در این یک سال برای آنها هزینه شد شاید و شاید بودجه ساخت یک پارک متوسط در شهر هم نباشد!!!

فصل عمران هم تمام شد و ما ماندیم با پروژه های مهم و کلیدی از جمله کمربند شرق،تقاطع امام رضا (ع)ساختمان شهرداری ،حکم آباد و ...که با این فرمان سالها باید منتظر بمانیم.

آقای شهردار مگر شورای شهر ،مدیران سازمانها ، نهادها و مردم سرباز شما هستند که با وعده و وعید تو خالی آنها را سرکار گذاشته اید.

درمورد انتصابات؛

در این مدت چندین مدیر تغییر کرد به امید بهتر شدن شرایط،که متاسفانه نه تنها شرایط بهتر نشد بلکه سطح کارشناسی در مدیران نیز کاهش یافت، مدیرانی که چندین نفر از آنها را خودتان هم بیش از شش ماه برنتابیدید و برکنار کرده وکماکان این قصه ادامه دارد، مدیرانی که به آنها ابلاغ کردید:
به پیگیریهای شورا چشم بگوئید ولی کار خودتان را انجام دهید.

دستمریزاد آقای شهردار!

 و اما در زمینه تعاملات ،با افتخار توانسته ایم با همگان از جمله استاندار و معاونینش ،فرماندار،دادگستری ،مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی،راهور،پلیس انتظامی، و همه و همه در تقابل مقتدرانه ای باشیم و کاری کنیم که هر جا نیاز به تعامل داشته باشد با افتخار به اسم اینکه ما باج نمیدهیم قفل کنیم.

آقای دکتر حاج مهدی صباغی ،شهردار محترم قزوین ؛

تمام مطالبی که در اینجا به آن اشاره شد بر اساس تعهدات حضرتعالی در صحن شورا به هنگام ارائه بودجه سال 1401 و دیگر جلسات بوده ،یعنی زمانی که شهردار بودید ،حتی قول های حضرتعالی در حین ارائه برنامه به صحن شورا برای تصدی پست شهرداری در آنها قید نشده است.

و در انتهای سخنانم به مردم عزیزم عرض می کنم که من مدتهاست در جلسات متعدد این دردها را یادآور شده و تمام تلاشم را کردم که بدون مکدر کردن اذهان شما پیگیر حل آنها باشم، که نشد و انگار نمیخواهند که بشود!!

فلذا برای بار چندم متاسفم که بگویم از این پس به عنوان نماینده مردم به صورت ماهیانه از نشدنها و نتوانستن ها به آنها گزارش خواهم داد تا حداقل مدیون آنها نباشم.

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط