سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم پیگیری و رفع مشکلات دریافت استحکام بنا در مناطق فرسوده و منفصل شهری

اعضای کمیسیون شهرسازی،املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه هم اندیشی با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بر لزوم پیگیری و رفع مشکلات دریافت استحکام بنا در ساختمان های مناطق فرسوده و منفصل شهری تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور،رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرسازی و با هدف بررسی و رفع مشکلات مربوط به دریافت استحکام بنا در بافت فرسوده و مناطق منفصل شهری قزوین برگزار شد.

بر پایه این گزارش ، شعبانیان، رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین پیرامون دریافت استحکام بنا در ساختمان‌های بافت فرسوده و مناطق منفصل شهری گفت:اخیرا برای این موضوع در دو بخش ساختمان‌های بیش از ۱۲۰ مترمربع بنا و کمتر از این میزان تقسیم بندی صورت گرفته و در ساختمانهای قدیمی نیز بر اساس سازه های بنایی استحکام بنا ارائه می شود.

وی افزود:به منظور بررسی دقیق مشکلات شهروندان در این بخش می توان کمیته ای مشترک میان شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل داد.

ضیائی قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری قزوین نیز در سخنانی تاکید کرد:موضوع استحکام بنا از سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی کمیسیونهای ماده صد می باشد و با توجه به اینکه بسیاری از مالکان نمی توانند نسبت به دریافت استحکام بنا اقدام نمایندلازم است تا به صورت جدی برای رفع مشکلات تدبیر شود.

گفتنی است؛اعضای کمیسیون ضمن تاکید بر حل مشکلات شهروندان به ویژه در مناطق بافت فرسوده و منفصل شهری پیشنهاداتی از قبیل دسته بندی متراژ ساختمان‌ها و مناطق شهری ،لحاظ سال ساخت و ارائه مشوقات و تخفیف در سطح نظام مهندسی و عدم تشکیل پرونده کمیسیون ماده صد بدون استحکام بنا مطرح نمودند.

اعضای این کمیسیون در طرح دیدگاههای خود پیرامون استحکام بنا در بافت فرسوده و مناطق منفصل شهری خواستار حل این مشکل به ویژه در مناطق محروم و حل مشکلات مردم و بررسی پیشنهادات خارج از تعرفه و نظارت بیشتر ناظران شدند.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم لحاظ سال ساخت،ضوابط و تعرفه سال ساخت ساختمانها در استحکام بنا،و سهولت در ارائه استحکام بنا به متقاضیان به ویژه در بافت فرسوده و مناطق منفصل شهری تاکید نمودند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، تا درکمیته ای ویژه با حضور کارشناسان شهرسازی ،شهرداری، نظام مهندسی و رئیس کمیسیون شهرسازی مباحث و پیشنهادات مطرح شده به طور دقیق بررسی و نتیجه آن به عنوان دستورالعمل جهت اجرا ابلاغ گردد.

گفتنی است؛در این جلسه لوایح واگذاری ۱۶ قطعه زمین به قیمت کارشناسی و به صورت مزایده عمومی و اعمال ماده ۸ پیرامون تملک اراضی باغات کت آباد واقع در کمربندی آیت اله باریک بین پس از بحث و بررسی اعضای کمیسیون و دریافت نظرات کارشناسان مورد وثوق تصویب شدند.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط