یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های فرهنگی با عمران شورای اسلامی شهرقزوین مطرح شد؛

برگزاری اولین جشنواره سرود شهروندی در قزوین با عنوان‌ " نوا شهر"

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی با عمران ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین برگزاری جشنواره "نواشهر" با عنوان اولین جشنواره سرود شهروندی برای اولین بار در قزوین پس از بحث و بررسی مورد موافقت قرار گرفت‌.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی با عمران ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا و نمایندگان مطلع شهرداری قزوین و کارشناسان و با هدف بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛در ابتدای این جلسه،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی به تشریح لایحه مساعدت شهرداری قزوین پیرامون برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین پرداخت و گفت:بخشی از هزینه‌های برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در قالب تعهدات از جمله تامین اتوبوس ،تاکسی ،بیلبورد ،تیر برد ،سیستم صوت، تندیس به میزان ۱۵۰ میلیون تومان و در راستای مشارکت در ترویج معارف قرآن پیش بینی شده است.

اعضای کمیسیون نیز پس از بررسی این لایحه،ضمن موافقت با مساعدت شهرداری قزوین  در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم بر لزوم توجه مدیریت شهری قزوین بر برگزاری محافل قرآنی تاکید نمودند.

همچنین در ادامه برجی به بیان جزییات جشنواره استانی نوا شهر با عنوان جشنواره سرود فرهنگ شهروندی  که برای اولین بار در کشور انجام می شود اشاره نمود وگفت:سرود به عنوان هنری تاثیر گذار یکی از پر مخاطب ترین شیوه‌های اجرایی موسیقی است و بیشترین انتقال مفهوم را در کمترین زمان ممکن به وجود می آورد.

به گفته برجی آموزش فرهنگ شهروندی با زبان هنر،ایحاد حس هماهنگی و انسجام در گروه‌های مخاطب شناسایی ظرفیتهای هنری شهروندان،ایجاد فضای شاد و مفرح در میان شهروندان ،حمایت و استفاده از ظرفیت هنری شهروندان و تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ شهروندی از جمله اهداف جشنواره سرود شهروندی خواهد بود.

وی همچنین به مزایای جشنواره سرود شهروندی پرداخت و گفت:کاهش هزینه‌های خدمات شهری، ایجاد تعلق خاطر شهروندان با آشنایی هویت کهن دیار قزوین،پر کردن مناسب اوقاف فراغت ،معرفی شهروندان هنرمند به اهالی فهیم شهر از جمله مزایای این جشنواره است.

همچنین اعضای شورا پس از بررسی این موضوع بر لزوم توجه به مفاهیم آیینی و پایداری و تخصصی شدن عناوین جشنواره تاکید نمودند.

در بخش دیگری از این جلسه سید رضی شهردار منطقه یک شهرداری قزوین به تشریح لایحه شهرداری قزوین در خصوص مساعدت شهرداری قزوین مبنی بر اجرای چمن مصنوعی زمین الحاقی به ساختمان دبستان میرعماد و زمین ضلع شمالغربی ورزشگاه معلم از واحدهای آموزشی کم برخوردار واقع در خیابان راه آهن و مولوی جهت استفاده از دانش آموزان و عموم مردم پرداخت.

براساس این گزارش؛شهرداری قزوین طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش نسبت به زیرسازی،خاکبرداری  جدولگذاری، نصب فنس ،اجرای پایه های فلزی کابل و پروژکتور و آسفالت دور زمین اقدام خواهد نمود.

همچنین گفتنی است؛ پس از آماده شدن این دو زمین ،روزهای پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ در اختیار مادران و دختران به صورت رایگان ،جمعه ها ساعت ۸ تا ۱۲ در اختیار پدران و پسران و هفته ای شش سانس به صورت رایگان به مدت ده سال در اختیار مدیریت شهری خواهد بود.

بر پایه این گزارش؛ طبق این تفاهم نامه هرینه های حفظ و نگهداری به عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

اعضای کمیسیون ضمن تاکید بر هم افزایی و وحدت دستگاههای اجرایی بر لزوم توجه به حفظ روحیه نشاط،و شادابی و استفاده از ظرفیت سالن‌ها و تجهیزات ورزشی برای استفاده شهروندان نیز تصریح نمودند.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط