یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

حق شناس ،

لزوم تعاملات وهمکاری های دوسویه مدیریت شهری با دستگاههای اجرایی /وضعیت ساختمان شهرداری منطقه 4 تعیین تکلیف شود

هم افزایی، استفاده از ظرفیتهای مشترک و تعاملات دوسویه با دستگاه های اجرایی می تواند مدیریت شهری را در امر خدمت رسانی بیشتر به شهروندان کمک نماید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه مشارکت شهرداری قزوین با آموزش و پرورش در احداث دو زمین چمن مصنوعی با بیان اینکه نباید دچار نگاه قشری شویم اظهار کرد: مدیریت شهری قزوین ۲ زمین چمن در مجموعه فدک ساخته که، در چارچوب مدیریت شهری فعالیت می‌کند. اما دیدید که می‌خواستند این زمین‌های چمن را به قیمت 5 میلیون تومان به صورت مزایده اجاره بگذارند.

وی خطاب به سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: کدام چمن مصنوعی و سالن ورزشی را خود شهرداری مدیریت می‌کند؟ اصلاً شهرداری قزوین همه این فضاها را واگذار می‌کند، چون امکان اینکه خود شهرداری آنها را مدیریت کندوجود ندارد. بنابراین شهرداری قزوین نباید کار خود را در این حوزه سنگین‌تر کند.

حق شناس خاطر نشان کرد:اگر قبول داریم که مدیریت فضاهای ورزشی تخصص اداره‌ کل ورزش و آموزش و پرورش است، امروز می‌بینیم که آنها به میدان آمده‌اند و زمین این چمن‌های مصنوعی را هم تأمین می‌کنند. مردم هم راضی هستند و شهرداری هم می‌تواند مصالح آن را تأمین کند و نگهداری، حفاظت واین فضاها نیز به عهده آموزش و پرورش خواهد بود ؛لذا به اعتقاد بنده  باید شهرداری از این فرصت بیشتر بهره بگیرد.

 به گفته نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین ،در این حوزه نباید نگاه سخت گیرانه داشته باشیم چرا که هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک و تعاملات دوسویه می تواند مدیریت شهری را در امر خدمت رسانی بیشتر به شهروندان کمک نماید.

 حق شناس ضمن تاکید بر حفظ ونگهداری داشته ها وسرمایه های شهری و استفاده از ظرفیتهای شهرداری قزوین تصریح کرد: اینکه باید داشته ها و زمینهای ورزشی و چمنهای مصنوعی مستهلک و رها شده در شهر قزوین احیا و رسیدگی شود شکی نیست، اما باید به فکر افزایش وتولید ظرفیتهای دیگری در زمینه افزایش سرانه فضاهای ورزشی نیز باشیم.

وی همچنین بر لزوم تعاملات بیشتر و دوسویه با نهادهایی مانندآموزش و پرورش ،ارشاد وامور مساجد تاکید نمود وگفت: بایستی با استفاده از تعاملات دوسویه و همکاری های بیشتر با دستگاههای اجرایی به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش خدمت رسانی به مردم باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش همچنین خواستار حذف بروکراسی های اضافی  اداری در پرداخت مطالبات در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین شد و گفت:به نظر می رسد بایستی روند پرداخت مطالبات در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تسریع شود و در این راستا مشکلات بروکراسی های اضافی اداری نیز حل شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان شهرداری منطقه چهار گفت:به دلیل مراجعات زیاد شهروندان به شهرداری منطقه چهار متاسفانه شرایط ساختمان واتاق ها وضعیت خوبی برای پاسخگویی به شهروندان را ندارد وحرمت شهروندان و کارکنان نیز به دلیل ضیق مکان رعایت نمی شود .  و ضرورت دارد تا سریعا وضعیت خرید ساختمان شهرداری این منطقه که اعتبار آن توسط شورا مصوب شد ،مشخص گردد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط