سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۸

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد؛

ضرورت توجه مسئولین به ساماندهی گلزار شهدای قزوین

در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهات بایستی به گلزار شهدا به عنوان مرکز فرهنگی و معنوی "اسوه هاس استقامت و پایداری" شهر قزوین توجه ویژه ای شود.

فاطمه اشدری  رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین،در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزارشد بابیان این مطلب اظهارکرد: همه مسئولان وظیفه دارند که براساس دِینی که نسبت به شهیدان دارند، در جهت ساماندهی گلزار شهدا اقدام کنند.
 
وی افزود: شهدا در راه انقلاب ونظام اسلامی جان خود را تقدیم نمودند و به واسطه شهادت خود ارزشهای بی نظیری را ایجاد نمودند  لذا هر گونه کم توجهی به گلزار شهدا به عنوان یک مکان مقدس فرهنگی و معنوی باعث دور ماندن ما از اهداف انقلاب و بی ثباتی درآن خواهد شد.
 
 وی با بیان اینکه باید مسئولین، قاطعانه در موضوع ساماندهی گلزار شهدا و پیشرفت پروژه های عمرانی و فرهنگی آن ورود کنند خاطر نشان کرد:در این راستا مدیریت شهری قزوین از دوره های قبل شورا تا کنون پای کار بوده است و تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام داده است. البته جا دارد تشکر ویژه داشته باشیم ، از زحمات و تلاش و پیگیری خالصانه و‌ مجدانه آقای دکتر کارگر که در سنوات قبل بعنوان نماینده بنیاد شهید در شورای نام گذاری وبعد از آن در سالیان قبل مسئول این موقعیت فاخر ، حفظ و صیانت از گلزار شهدا بودند .

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: ضمن اینکه هماهنگی لازم برای تشکیل جلسات هفتگی و پیگیری مصوبات جلسات خادمین شهدا را که با حضور مدیرکل بنیاد شهید،مدیران مناطق و سازمانهای شهرداری انجام می گرفت را بطور جدی پیگیر بودند . البته تمام فعالیت‌ های ایشان در موضوع ایثار و شهادت نشان از عِرق،علاقه ،تعصب ،غیرت و تربیت خانوادگی ایشان و پدر بزرگوارشان است که عمری را در جبهه ایثار و شهادت همراه با همسنگرانشان تلاش و ایستادگی کردند . اهم اکنون نیز در معییت مدیر کل بنیاد شهید " سرکار خانم دکتر اسماعیلی " فرزند بزرگوار شهید معزز ، همراهی شورای شهر ، همچنان به عنوان خادم شهدا دلسوزانه تلاش می نمایند و همینطور از مدیرکل سابق بنیاد شهید آقای دکتر حقایق پور و تمامی مدیران و کارشناسان مدیریت شهری که با علاقه فراوان همگی به عنوان خادمین شهدا بدون هیچ تکلفی صرفا برای ادای دین و تکلیف نسبت به شهدا در ارائه خدمت در گلزار شهدا از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ، کمال تشکر و سپاس را دارم ، اّجر همگی با شهدای عزیز باشد.
 
اشدری  همچنین بر لزوم توجه به موضوعات ایمنی و آتش نشانی گلزار شهدا تاکید نمود وگفت: هر مراسم مذهبی و مراسمات که درشهرقزوین انجام می شود منتهی به این مکان مقدس می شود لذا ضرورت دارد تا در کنار ساماندهی این مکان به موضوعات ایمنی و آتش نشانی نیز توجه شود.
 
 به گفته وی باید به زیر ساخت های مورد نیاز  گلزار شهدا پرداخت تا به مکانی امن توام با نشاط معنوی جاذبه های دینی و فرهنگی تبدیل شود با توجه به شهدای شاخص و چهره های جهانی و همجواری با امامزاده حسین ع چهارمین حرم  اهل بیت ع می‌تواند به قطب بزرگ گردشگری دینی و مذهبی تبدیل شود . و دراین راستا مدیریت این فضا نیز بسیار مهم است.
اشدری یادآور شد: حضور و پیگیری آقای دکتر کارگر با همراهی فعالانه مدیران شهرداری نقش به سزایی در مناسب سازی فضاهای موجود گلزار شهدا با اهداف فوق داشت که تا حدود زیادی جابجایی ایشان به سرعت عمل در روند امور آسیب زده است . شایان ذکر است ایشان با تواضع و فروتنی که نسبت به خانواده ، علی الخصوص والدین معزز شهدا داشتند ، حضور و خدمت ایشان موجب دلگرمی و رضایتمندی والدین عزیز شهدا بود، لازم است مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد .
 
وی بر لزوم همراهی و همکاری شورا و مدیریت شهری قزوین با بنیاد شهید در ساماندهی گلزار شهدای قزوین تصریح کرد.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط