یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم اهتمام جدی برای اجرای شاخص های فرهنگی برنامه پنج ساله شهرداری

برنامه پنج ساله شهرداری قزوین در شاخصهای فرهنگی، چراغ راه برای فعالیتهای فرهنگی آینده شهر است ؛ لذا ضرورت دارد تا در اجرای شاخص ها اهتمام جدی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا ضمن تشریح اقدامات فعالیت این کمیسیون به برنامه پنج ساله شهرداری قزوین در شاخصهای فرهنگی اشاره داشت و گفت: در جلسه اخیر این کمیسیون با حضور اعضا به بررسی برخی شاخصهای فرهنگی که برای افق پنج ساله شهرداری قزوین هدفگذاری شده، پرداخته شد.
 
وی افزود: برنامه پنج ساله چراغ راه برای فعالیتهای فرهنگی آینده شهر است و باید بر اساس اسناد بالادستی و یک طرح جامع پیش برود و از اقدامات جزیره ای وسلیقه ای در حوزه فرهنگ پرهیز شود.
 
اللهیاری همچنین خاطر نشان کرد: در بررسی شاخصهای فرهنگی و اجتماعی برنامه پنج ساله شهرداری قزوین بر لزوم استفاده موثر از ظرفیت تشکلهای مردمی در پیشبرد اهداف فرهنگی شهر قزوین، توجه به تدوین برنامه خوب برای تشکیل سمن ها، ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت سمن ها و تشکل‌ها تاکید شد.
 
وی با بیان اینکه بایستی خروجی سند چشم انداز مشخص باشدافزود:  در جلسه کمیسیون چشم انداز، راهبرد، سیاست اجرایی و شاخص های مربوط به برنامه های اول،دوم و برنامه پنج ساله سوم را به دقت مورد واکاوی و بررسی قرار می گیرد.
 
 اللهیاری در بخش دیگری از سخنانش به بیان عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین واقدامات این سازمان در نیمه دوم آذر ماه اشاره داشت و گفت:حدود 30 عنوان برنامه فرهنگی واجتماعی از قبیل مشارکت در برگزاری برنامه های ایام فاطمیه، آیین رونمایی پوستر کوک چهارم، برگزاری جشن بزرگ یلدا ،بازدید از پردیس تئاتر و خانه هنرمندان،بازسازی اماکن ورزشی و مشارکت در برنامه مسابقات قرآن کریم و اجرای برنامه صبحگاهی در ۲۵ بوستان شهر قزوین،برگزاری مسابقه رباتیک اختتامیه مسابقات فوتسال کارکنان شهرداری برگزاری مسابقه تیرانداری، فضاسازی خانه های فرهنگ برای ایام فاطمیه ،برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین به تشریح برگزاری جشنواره کوک چهارم که توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در اسفندماه اجرایی می شود پرداخت.
 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رزشی شورای اسلامی شهرقزوین همچنین  دربخش دیگری از سخنانش باقرائت درخواست اداره کل کتابخانه های استان گفت: با توجه به محدودیتهای مالی اداره کل کتابخانه ها وحجم گسترده کتب ارسالی به بخش صحافی و واگذاری برخی کتب شهر به بخش خصوصی از شهرداری قزوین  خواسته شده تا مساعدت جهت تامین اعتبار لازم جهت تسریع در قرار گیری کتب ارزشمند و فاخر در چرخه امانت صورت گیرد که پیشنهاد می شود از ردیف بودجه فرهنگی مبلغی در نظر گرفته شود.
 
وی همچنین خواستار پرداخت مستمر  سهم نیم درصدی کتابخانه های استان از محل درآمدهای شهرداری قزوین شد.

 

پایان پیام/
 

 


 

تصاویر مرتبط