سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

ضرورت توجه ویژه شهرداری قزوین به امر تفکیک پسماند از مبدأ

اعضای کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی شاخصهای کارگروه برنامه پنج ساله سوم در حوزه خدمات شهری و محیط زیست بر لزوم توجه و اهتمام جدی شهرداری قزوین در امر تفکیک پسماند از مبدأ تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی،کاظمی معاون خدمات شهری، عمویی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و با حضور کارشناسان مربوطه، با دستور کار ادامه بررسی برنامه پنج ساله سوم کارگروه خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛ عمویی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در این جلسه به بیان شاخص های برنامه ریزی شده در افق پنج ساله شهرداری قزوین در سازمان پسماند اشاره نمود و گفت: ارتقای ایمنی شهر و شهروندان در برابر یخ زدگی معابر، کاهش میزان کل پسماندهای ساختمانی و عمرانی دفن شده، درصد تفکیک پسماند در سایت محمد آباد و استحصال مواد بازیافتی، افزایش میزان مساحت رفت و روب معابر و خیابان ها، بهسازی و بازبینی چاه‌های جذبی سطح شهر، افزایش میزان بازیافت و استفاده مجدد از خاک و نخاله ساختمانی، میزان خانوارهای فعال در طرح تفکیک از مبدأ نسبت به کل خانوار از جمله این شاخص ها می باشد که برای پنج سال آینده شهر قزوین هدفگذاری شده است.

 همچنین، شاخصهای درصد پسماند عادی شهری دفن شده، میزان آموزش دانش آموزان کاهش تولید سرانه زباله ،شناسایی شاخص سگهای بلاصاحب جهت واکسیناسیون و عقیم سازی ،میزان لایروبی رودخانه، مکانیزاسیون جمع آوری پسماندهای شهری از دیگر مواردی بود که دراین جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین گفتنی است؛اعضای کمیسیون بر لزوم پیگیری هوشمند سازی طرح تفکیک از مبدأ ،آموزش شهروندان و برخورد با زباله گردها تاکید نمودند.

براساس این گزارش؛ در بخش دیگری از این جلسه برخی از بندهای لایحه شهرداری قزوین پیرامون افزایش بهای خدمات تعرفه خدمات عمومی و قبور سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین و لایحه خرید ماشین آلات مورد نیاز جهت امانی سازی یک ایستگاه پسماند و لایحه خرید یک دستگاه تصفیه شیرابه پسماند از شرکت دانش بنیان در مجتمع پاکسار پس از بحث و بررسی به تصویب کمیسیون رسید.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط