سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران با مالی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم حمایت از طرحهای توسعه پارک روباتیک قزوین

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران ترافیک و امور زیر بنائی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین، ضمن بررسی لوایح مربوطه درخواست سرمایه گذار پارک رباتیک برای طرحهای توسعه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ترافیک و امور زیربنایی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا ،مدیران و کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی درخواست سرمایه گذار پارک رباتیک برگزار شد.

شمسینی مدیر سازمان سرمایه گذاری شهرداری قزوین در این جلسه به  تشریح قرارداد این پروژه پرداخت وگفت: قرارداد سرمایه گذاری مشارکتی پارک رباتیک به صورت ده ساله بود و این پروژه برای شهرداری  در فاز اول خروجی و توجیه اقتصادی نداشته است.

نظری سرمایه گذار پروژه پارک رباتیک نیز در سخنانی به بیان طرح اجرای کشتی حضرت نوح پرداخت وگفت:این طرح با کاربری چند منظوره از جمله رستوران رباتیک و سالن جدید ترین روبات‌های کشور ساخته می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در جذب گردشگر به عنوان یک طرح ماندگار و فرهنگی موثر خواهد بود.

نظری به جزییات اجرای این طرح از جمله مدت اجرا،روش ساخت اشاره نمودوگفت: مبلغ ۸ میلیارد تومان برای اجرای این طرح پیش بینی شده است که نیازمند مساعدت شهرداری قزوین هستیم.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم توجه به حمایت سرمایه گذاران درشهر قزوین و توجه به برنامه های بلند مدت در طرح توسعه پارک روباتیک و حل مشکلات مرتبط با قرارداد تاکید نمودند.

بنابراین گزارش،  پس از بیان نقطه نظرات اعضای کمیسیون مقرر شد،تا سرمایه گذار پارک رباتیک با مجموعه سرمایه گذاری شهرداری قزوین جلسه ای با هدف  بررسی مشکلات موجود در این پروژه وبا نگاه حمایتی و فرهنگی برگزار و سپس موارد درخواستی به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه گردد.

بر پایه این گزارش،وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در این جلسه به  تشریح لایحه مربوط به تهیه و توزیع اقلام ضروری رانندگان پرداخت و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و افزایش قیمت لوازم یدکی و به منطور حمایت ویژه از رانندگان حوزه های حمل مسافر تاکسی و بار درون شهری تا سقف مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به صورت امانی گردشی و متوالی برای تهیه و توزیع اقلام ضروری رانندگان ازقبیل تجهیزات و لوازم یدکی خودرو ارزاق و مایحتاج ضروری تخصیص می یابد.

وی افزود:تهیه و توزیع لوازم یدکی مذکور از طریق شرکت تعاونی تاکسیرانان قزوین و با نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین صورت خواهد گرفت.

گفتنی است ؛این لایحه پس از بحث و بررسی اعضای کمیسیون  و کسب نظر کارشناسان و مدیران مربوطه به تصویب کمیسیون رسید.

در بخش دیگری از این جلسه لایحه شهرداری قزوین مبنی بر حذف پنج درصد عوارض مسافرین اربعین به مدت ۱۵ روز بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پس از بررسی مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط