سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم رفع اشکالات در پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد

در جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح املاکی ،پیرامون تدوین آیین نامه ارسال پرونده ها به کمیسیون ماده صد و رفع مشکلات پرونده های ارجاعی از مناطق به کمیسیون ماده صد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه کمیسیون شهرسازی املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا، بهنام زاده مدیر اداره املاک، عصار زاده مدیراداره درآمد شهرداری قزوین ،بمانی مسؤل درآمد منطقه سه،نقیب مسؤل املاک منطقه دو شهرداري قزوین، باقری دبیر کمیسیون ماده صد شهرداری قزوین و مدیران شهرسازی مناطق شهرداری  برگزار شد.

بر پایه این گزارش،تقوی رییس کمیسیون شهرسازی املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در سخنانی با بیان مشکلات در پرونده های کمیسیون ماده صد گفت: عدم تطابق واقعیت با جداول،بروز نبودن عکسهای ارائه شده در پرونده ونبود کروکی های ثبتی و پرونده های ناقص و مشکلات دیگر باعث بروز ایجاد مشکل در جریان رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد می شود.

وی خواستار ارایه راهکار و تدوين آیین نامه برای حل مشکلات پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد شد و گفت:هوشمندسازی روند جریان رسیدگی به کمیسیونهای ماده صد و برگزاری کلاسهای آموزشی برای کارشناسان شهرسازی ضروری است.

در ادامه عصار زاده ،مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین ضمن تاکید بر هوشمند سازی جریان رسیدگی به کمیسیون ماده صد خاطر نشان کرد:باید در جریان رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد از حالت سنتی به سمت هوشمند حرت کنیم.

وی تصریح کرد:سیستم سرا و سیستم های مبتنی بر ماده صد باید بروز شود و کارشناسان مربوطه نیز آموزش‌های لازم را در این خصوص ببینند.

در ادامه نیز مدیران شهرسازی مناطق به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات موجود در پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد پرداختند.

همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم ارجاع پرونده هابه کمیسیون ماده صد بدون اشکال و ارایه جداول جدید با تخلفات جدید تاکید نمودند.

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این جلسه لایحه توافق با اسپرورینی و خانم مهدی آبادی مبنی بر تعیین ارزش افزوده ناشی از تغییر وضعیت قرار گیری قطعه زمین  و تغییر گذر از ده متری به بر گذر گذر ۴۲ متری پس از بحث و تبادل نظر اعضا و کارشناسان مربوطه به تصویب کمیسیون رسید.

همچنین گفتنی است؛ در ادامه جلسه لایحه شهرداری قزوين پیرامون توافق با مالکین ضلع جنوب خیابان دماوند اسماعیل آباد مبنی بر بخشودگی ۶۰ درصدی هزينه‌هاي تغییر کاربری،مازاد تراکم،عوارض کسری پارکینگ و عوارض صدور پروانه در قبال عقب نشینی قسمتی از قطعات واقع در پلاک با اسناد عادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن علنی شورا ارجاع شد.

 این گزارش تصریح می کند:اعضای کمیسیون در این جلسه خواستار ارایه کامل لوایح همراه با کارشناسی های انجام شده توسط شهرداری قزوین به صحن کمیسیون شدند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط