دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

✅ ضرورت راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی در شهرداری قزوین

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی شاخصهای کارگروه فرهنگی شهرداری قزوین بر لزوم پیگیری جدی تخصصی شدن فرهنگسراها در تولید محتوای غنی در حوزه های مختلف تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومي شورای اسلامی شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی ،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی،نعیمی مدیر بودجه و کارشناسان مربوطه و با هدف ادامه بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی برنامه پنج ساله سوم شهر و شهرداری قزوین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به شاخصهای فرهنگی در برنامه پنج ساله شهرداری اشاره نمود و گفت: ایجاد، تجهیز و توسعه اماکن و مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گردشگری و هنری، ارائه آموزش مفاهیم شهروندی و شهر نشینی در بخشهای پسماند، ترافیک ،سواد رسانه ای، ایمنی،آپارتمان نشینی، فضای سبز ، شهرسازی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی ،تولید و تامین محتوای فاخر فرهنگی و هنری شامل ساخت فیلم و سریال،پویا نمایی،کلیپ و تیزر،آثار مکتوب و مطالعات و ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه های عمرانی و اماکن موجود از جمله شاخصهای فرهنگی هدفگذاری شده در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین می باشد‌.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون بر لزوم استفاده از عروسک‌های جذاب و دوست داشتنی برای کودکان در امر آموزش های شهروندی و افزایش آموزشها در مناطق منفصل شهری تاکید نمودند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت ایجاد شاخصی تحت عنوان "خانواده، جمعیت و فرزند آوری "استخراج نظام مسایل و مشکلات و توجه به آموزشهای مستمر شهروندی و ایجاد فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه تصریح شد.

همچنین در ادامه این جلسه مباحثی از قبیل فضاسازی شهر به تناسب شب یلدا و تقارن آن با ایام فاطمیه و برنامه استقبال و تشییع سه شهید گمنام مطرح شد.

منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز در سخنانی با بیان اینکه وضعیت درآمدی این سازمان طی یکسال اخیر بیش از دو برابر شده است گفت: متاسفانه قیمت اقلام مورد نیاز در حوزه زیباسازی و نور آرایی افزایش قابل توجهی داشته است و  لازم است بودجه این سازمان  علی رغم درآمدزایی، افزایش یابد.

همچنین در این جلسه پیرامون وضعیت قرارداد تابلوهای تبلیغات بحث و بررسی صورت گرفت و تعدادی نامه مورد  رسیدگی قرار گرفت‌.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط