سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

ارتقای ایمنی و عملیاتی در بازار سنتی قزوین

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین که بیش از چهار ساعت به طول انجامید ضمن بررسی شاخصهای کارگروه مدیریت بحران و ایمنی در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین بر لزوم ارتقای ایمنی و عملیاتی در بازار سنتی قزوین تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، موسی خانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی،حبیبی مدیر دهکده طبیعت و کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی شاخص‌های کارگروه مدیریت بحران و ایمنی برگزار شد.

موسی خانی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به بیان شاخصهای هدفگذاری شده در کارگروه مدیریت بحران و ایمنی اشاره نمود و گفت:۴۲ شاخص در این حوزه  تدوین شده که برای ارتقای ایمنی شهر به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

وی ادامه داد:برحسب بحران ها از جمله آتش سوزی بازار ،ترافیک ،بافت فرسوده ، افکن چاه‌ها، بحران‌های زیست محیطی،نشت مواد و خشکسالی شاخص ها تدوین شده است.

به گفته موسی خانی ،ارتقای ایمنی اماکن از طریق بازدید،افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی شامل ایستگاه بازار و عظیمیه و ساخت مرکز آموزش،خرید دو دستگاه بالابر خرید خودروهای عملیاتی آتش نشانی ،تقویت سامانه های ارتباطی و فناوری،افزایش تعداد شیرهای هیدرانت ،کاهش میانگین زمان رسیدن به محل حریق و حادثه،توسعه و تجهیز ایستگاههای موجود از جمله شاخصهای این کارگروه می باشد

وی به موضوع ارتقای ایمنی و عملیاتی در بازار سنتی قزوین اشاره نمود و گفت: بر این اساس، اجرای طرح فرماندهی عملیات،پایش ایمنی واحدهای تجاری بازار،اخذ تاییدیه ایمنی اصناف، تحویل خاموش کننده به اصناف بازار و اجرای سیستم اطفای حریق طی پنج سال آینده شهرداری قزوین برنامه ریزی شده است.

موسی خانی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان در راستای ایمنی ،آموزش و برگزاری رویدادها و مهارت ورزی پرسنل ، آموزش شهروندان در زمینه مدیریت بحران،افزایش هماهنگی بین حوزه ای از طریق برگزاری کارگروههای تخصصی سازمان،ارتقای تجهیزات جهت اقدامات در برابر حوادث، کاهش حوادث ناشی از کار در سازمان،طرحهای واکنش در شرایط اضطراری،بکارگیری داوطلبان مردمی ارتقای ایمنی شهر در حوادث افکن چاه‌های جذبی و مانورهای عملیاتی از دیگر شاخص های هدفگذاری شده در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین می باشد.

همچنین در ادامه این جلسه،برنامه های مدیریت بحران معاونت خدمات شهری از جمله طرح ها و برنامه های مطالعاتی،آموزش و فرهنگسازی در سطح مدیران کارشناسان و شهروندان،تامین زیر ساخت‌های نرم افزاری مورد نیاز مدیریت بحران، ارتقای ایمنی بافت فرسوده،ایجاد و توسعه مرکز فرماندهی و لجستیک ستاد مدیریت بحران،افزایش تجهیزات و امکانات ستاد مدیریت بحران، افزایش مانورهای عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و افزایش هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان شهرداری در مدیریت بحران ارائه گردید.

همچنین شاخص های مدیریت بحران در سازمان باغستان سنتی قزوین شامل ارتقای توان ایمنی شهر در برابر حریق خشکسالی و سیل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 همچنین در این جلسه، حبیبی مدیر دهکده طبیعت قزوین به بیان شاخصهای هدفگذاری شده در مجموعه دهکده طبیعت در پنج سال آینده اشاره نمود و گفت: افزایش جذب گردشگران و بازدید کنندگان دهکده طبیعت میزان توسعه فضای سبز دهکده ،درآمد ناشی از گردشگران دهکده طبیعت نسیت به سال‌های گذشته،میزان افزایش جمعیت حیوانات دهکده طبیعت، و فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه متناظر با دهکده طبیعت در برنامه پنج سال آینده شهرداری قزوین هدفگذاری شده است.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط