یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین خواستار شد؛

✅لزوم تدوین بسته های متنوع برای توسعه گردشگری قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تدوين بسته‌هاي جديد گردشگري كه داراي تنوع و تكثر بوده و فراگيري مناسبي را داشته باشد، با هدف توسعه اين صنعت، در شهر قزوین تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،قاسم اللهیاری،رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون که با هدف بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی فرهنگی شهرداری در برنامه پنج ساله برگزار شد، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای گردشگری قزوین اظهار کرد:بایستی متناسب با ظرفیتهای گردشگری دربخشهای مختلف بسترهای لازم برای ایجاد تور و بسته‌هاي سفر در راستاي سياست‌هاي جذب گردشگر، در شهر قزوین اقدام شود.

وی افزود: تورهای جدید گردشگری باید متناسب با ذائقه و سلیقه گردشگران تعریف شود و چهار جاذبه کلیدی زیارت، طبیعت، فرهنگی تاریخی  و آداب و رسوم در بسته‌های گردشگری پیش‌بینی گردد.

اللهیاری،همچنين با اشاره به اینکه اقلیم نیز در تعریف این بسته‌ها دخالت و تأثیر دارد گفت:‌ بسته‌های سفر و تورهای گردشگری باید به گونه‌ای طراحی و تعریف شود که توزیع مناسب سفر در طول سال را در برداشته باشد نه اینکه تنها برای فصول خاصی از سال تعریف شود.

به گفته وی، بایستی برای هر فصل قزوین بسته جداگانه گردشگری تهیه و تدوین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم استفاده از اپلیکیشن های گردشگری و شبکه های اجتماعی در راستای افزایش جذب گردشگر در شهر قزوین تاکید نمود.

اللهیاری، همچنین خواستار برگزاری نشست مشترک میان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و اداره کل میراث فرهنگی استان پیرامون تدوین بسته های متنوع گردشگری برای قزوین گردی شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط