چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرقزوین مطرح کرد؛

لزوم اختصاص بودجه ویژه در شهرداری به امور بانوان و خانواده

رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه بانوان در تمامی سازمانهای شهرداری قزوین تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی ،املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین که در دومین اجلاس کمیته بانوان مجمع شهرداران کلان ‌شهرهای ایران حضور یافته بود با اشاره به دستاوردهای این اجلاس بر اهمیت توجه به نقش بانوان در جامعه تاکید کرد وگفت: زنان نیمی از نیروی انسانی جامعه را با تأثیرگذاری چند برابری نسبت به مردها، تشکیل می‌دهند لذا با نگرش درست و ساختارمند به زنان به عنوان مدیران خانواده و نیروی فعال جامعه می‌توانیم جامعه‌ای سالم و شاد را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به کلیات این اجلاس، افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست به بررسی ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران و کارکرد شهرداری‌ها در ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداختند.
 
تقوی ضمن انتقاد از اینکه شهردار قزوین مشاور امور بانوان ندارد،خاطر نشان کرد: در این حوزه فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد به دلیل نبود پست مشاور بانوان شهردار ، متاسفانه برنامه های مدونی صورت نمی گیرد و پیگیری امور نیز در مرحله مطالعات و برنامه‌ریزی باقی می ماند.
 
وی افزود: باید با بهره گیری از تجارب و ظرفیت شهرهای دیگر به ویژه شهرداری تهران،در تمام موضوعات شهرسازی و خدمات شهری توجه ویژه ای به ظرفیت بانوان در مدیریت شهری و نیازهای این قشر داشته باشیم.
 
تقوی خاطر نشان کرد: تخصصی شدن فرهنگسراها،داشتن نام و برند برای اجرای طرحها و داشتن اتاق فکر می تواند شهرداری قزوین را در پیشبرد اهداف در مسیر توجه به ظرفیت بانوان در امور شهری کمک شایانی نماید.
 
نایب رئیس کمیسیون‌ بانوان وامور خانواده شورای اسلامي شهر قزوین همچنین از ارائه طرح خود پیرامون توجه به حوزه بانوان در برنامه های پنج ساله در امور شهری خبر داد و تصریح کرد: قرار است این طرح به شورا و سپس به شهرداری قزوین ارایه گردد تا مواردی از قبیل ایجاد اداره کل بانوان ، مرکز زنان و خانواده و اختصاص بودجه خاص برای اقدامات هر سازمان در حوزه زنان و تهیه پیوستهای اجتماعی ویژه بانوان مورد توجه  قرار گیرد و اجرایی شود.
 
وی همچنین خواستار اختصاص ردیف بودجه ویژه بانوان در تمامی سازمانها و معاونتهای شهرداری قزوین شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط